Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Jag lyckas inte hitta någon instruktion för hur man tar ner fronten på min V70 AWD 2,5t -04 för att byta ut mitt trasiga dimljus.
Det jag hittat är att det inte skall gå att skruva bort det utan att riva fronten...eller?
Brukar hitta det mesta på nätet men nu har jag gått bet. Kanske finns det någon som kan guida mig till en instruktion.

MVH
Sthlm
sthlm skrev:Jag lyckas inte hitta någon instruktion för hur man tar ner fronten på min V70 AWD 2,5t -04 för att byta ut mitt trasiga dimljus.
Det jag hittat är att det inte skall gå att skruva bort det utan att riva fronten...eller?
Brukar hitta det mesta på nätet men nu har jag gått bet. Kanske finns det någon som kan guida mig till en instruktion.

MVH
Sthlm
http://accessories.volvocars.com/Access ... 0-08)_2004
Gick hur smidigt som helst när jag väl lyckats få in en hand och klämma ihop "clipsen" som håller fast plastskyddet i stötfångaren framtill på var sida.
Nytt dimljus beställt och det tar nog inte mer än 10 minuter att byta nu när man gjort det en gång.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]