Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så vad kommer hända inom en snar framtid kan man ju fråga sig.
Att Volvo sänker priset med 13000 på alla AWD utom V60 ?
Att de inser vilken prestigeförlust de kommer att göra och återinför Gen 4 :D som vissa varit inne på här?
Eller tror ni helt sonika att de bara kör vidare som ingenting hade hänt?

Med tanke på vilken tankevurpa de har gjort borde någonting ske rätt fort men jag är rädd att jag har fel.
Kommer vel også på hvor mange som faktisk legger merke til forskjellen mellom Gen 4 og 5, at det er noen få her inne av mange tusen kjøpere betyr vel strengt tatt nada for Volvo.
Men rart ikke media henger seg mere på dette?
Halvmas skrev:Så vad kommer hända inom en snar framtid kan man ju fråga sig.
Att Volvo sänker priset med 13000 på alla AWD utom V60 ?
Att de inser vilken prestigeförlust de kommer att göra och återinför Gen 4 :D som vissa varit inne på här?

Med tanke på vilken tankevurpa de har gjort borde någonting ske rätt fort men jag är rädd att jag har fel.

Min gissning.
+1 tyvärr.

Det baserar jag på att Volvos undersökningar, likt mina egna bekanta, sannolikt tyder på att en stor andel inte kör bilarna med vare sig släp eller i terrängen.
... Och för Volvo har det ju blivit bättre.
De får en billigare produkt som de säljer lika dyrt. :evil:

Sedan har ju vikten sjunkigt och då bör ju även bränsleförbrukningen (enl. EU-mixen) sjunkigt? Vilket ser bra ut på pappret ...

Att sedan stora delar av VAG-gruppen (Audi, VW, Skoda) oxå kommer köra med gen 5 tror jag gör att Volvo kan inte behöver skämmas.
"vi har samma system som Audi Quattro" har man ju fått höra mer än en gång av Volvosäljare.
andreas_lofgren skrev:+1 tyvärr..
+2 Jag tror också att man stoppar huvudet i sanden och hoppas det går över. Och att denna tråden faller i glömska.
andreas_lofgren skrev:+Det baserar jag på att Volvos undersökningar, likt mina egna bekanta, sannolikt tyder på att en stor andel inte kör bilarna med vare sig släp eller i terrängen.
Men vi har inte sommar 12 månader om året i Sverige, jag upplever ju den besvärande dåliga prestandan nu för jag drar släp. Men om några månader kommer ju vintern och halkan, då lär det inte behövas släp för man ska bli besviken.
Jag var in till min lokale nasare för att hämta något jag beställt och stötte då på "min" försäljare, som jag för övrigt är mycket nöjd med, och frågade då om det finns något internt snack om Gen 4/5. Han sa sig inte ens känna till skillnaderna mellan 4 och 5 och var helt frågande inför de problem som tas upp här. Jag var den första som han hört detta från (kunde/ville kanske inte säga något annat). Själv tror jag, som många andra tydligen, att det här kommer att passera ganska obemärkt om inte någon av de större motortidningarna börjar skriva om det.
VolvoB20 skrev:Men vi har inte sommar 12 månader om året i Sverige, jag upplever ju den besvärande dåliga prestandan nu för jag drar släp. Men om några månader kommer ju vintern och halkan, då lär det inte behövas släp för man ska bli besviken.
Den XC70 jag har nu är förstås bättre på vintern, men trots allt har jag kommit fram varje vinter sedan jag tog körkort 1979, även med sådana "utpräglade vinterbilar" (ironi) som Volvo 740. Visst har jag fått sanda ibland, där det inte hade behövts med XC70, men går gör det ju. Det är inte säkert att det hade behövts sandas med en generation 5 bil heller. Någon drivning bak måste man ju få ibland, i alla fall.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 130

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]