Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
miggen skrev:Hejsan,

Hmmm Hade fått för mig att helljuset på V70N -01 var H7 så jag köpte H7 100W på biltema men såg sedan att det var HB3 som det skulle vara :( , är detta rätt? Vad är risken, förutom böter, att installera 100w lampa i en V70N? :?:
Böter lär du nog inte få bara för att du sätter in en 100W lampa i helljuset, däremot är risken väldigt stor att reflektorn blir för varm och "brinner" upp.

/L
av JK24T
Dessutom, inte mycket lönt att montera 100W. Kolla spänningförlusten i kablaget, med 100W blir den ännu större.
Vill du ha bättre lyse så montera ett Xenon kit istället, inte lagligt men ändå.

- Johan
av KuLLeN
håller nu helt klart med g-kraft om biltemas 100w h7 lampor: de är helt klart bäst i test! alla andra lampor jag testat har hållt i ca 2 veckor! t.o.m dioderna höll bara några veckor... de jag har nu har hållt längst!
köp rätt lampor från biltema bara! 100w inte 55w ;)
Användarvisningsbild
av VS60
Köpte såna halvljus (h7) lampor på biltema för 129:-, och förstår inte hur kan man ha såna lampor, och hur blev dem eu –godkänd…

Det vad jag vill saga när man ser på bilen utanför, de ger finnare ljus och bilen ser lite annorlunda ut, som xenon men inte riktig…

Men när man sitter bakom raten och kör i mörhet ser man fan ingenting, och hur blir det när det regnar och mörkt ute… Utsikt = 0

Nej fan, ska gå och bytta tillbacka till mina gamla lampor, man kan se vägen…
Användarvisningsbild
av michael561
Hur är det nu med biltemas lampor på 100W ser man vägen eller inte? :wink:
Vill ju mest ha den "fräcka" effekten men nog ska man kunna åka med bilen också...
av EvilEd
michael561 skrev:Hur är det nu med biltemas lampor på 100W ser man vägen eller inte? :wink:
Vill ju mest ha den "fräcka" effekten men nog ska man kunna åka med bilen också...

Vill du ha "fräcka" lampor, köp Philips Diamond Vision.
och nej, du kommer inte se så mycket på vägen men det var ju inte så viktigt;)

/ed
Användarvisningsbild
av michael561
Tyvärr så var det lite svårt att handla på auto-lamps utan visa-kort(åtminstone vad jag kunde se... :wink: ) Var i alla fall inne och köpte redan nämnda lampor på biltema så jag får montera de imorgon och utvärdera dem... Får väl hoppas att man inte måste köra med orginal-lampor i skuffen och byta vid mörker :D 8)

Edit: Ger dem någon vecka eller något så får man väl se om man kan få tag på diamondvision som ju faktiskt var första tanken :roll:
Senast redigerad av 1 michael561, redigerad totalt 0 gånger.
av KuLLeN
vs60: var det 100wattarna du köpte?
av KuLLeN
michael561: man har ju helljus vid mörker :D
Användarvisningsbild
av michael561
Hahaha...det är ju sant, men ändå :lol:

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]