Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rvn
Hej,

En av mina fjärrkontroller till larmet/centrallåset började fungera dåligt och jag tänkte således byta batteri i den...

Köpte nya batterier för tänkte byta i båda men tog den som var sämst först om det skulle bli problem.

Fjärrkontrollen fungerar inte alls efter bytet... Vad kan vara fel? Jag är helt 100% säker på att jag satt det nya batteriet på rätt håll och att det är av rätt typ (CR2032). Jag har provat sätta tillbaka det gamla batteriet igen men det fungerar inte då heller...

Behöver fjärrkontrollen programmeras om?

S60 T5 -2002 där fjärrkontrollen inte är integrerad i nyckeln.

Med vänliga hälsningar
Philip
Användarvisningsbild
av Loppan78
rvn skrev: Behöver fjärrkontrollen programmeras om?
Med vänliga hälsningar
Philip
Den behöver inte programmeras om efter batteribyte.
Det måste vara något annat som strular.
Fungerar din andra sändare bra? Om den fungerar som den ska så äer det nog sändare som krånglar för dig.
av rvn
Loppan78 skrev:
rvn skrev: Behöver fjärrkontrollen programmeras om?
Med vänliga hälsningar
Philip
Den behöver inte programmeras om efter batteribyte.
Det måste vara något annat som strular.
Fungerar din andra sändare bra? Om den fungerar som den ska så äer det nog sändare som krånglar för dig.
Tror du jag vågar byta batteri i den andra? Den fungerar jättebra för utom att räckvidden är sämre än vad den har varit men det tyder ju på dåliga batteriet...
Användarvisningsbild
av wissel
rvn skrev:Hej,

En av mina fjärrkontroller till larmet/centrallåset började fungera dåligt och jag tänkte således byta batteri i den...

Köpte nya batterier för tänkte byta i båda men tog den som var sämst först om det skulle bli problem.

Fjärrkontrollen fungerar inte alls efter bytet... Vad kan vara fel? Jag är helt 100% säker på att jag satt det nya batteriet på rätt håll och att det är av rätt typ (CR2032). Jag har provat sätta tillbaka det gamla batteriet igen men det fungerar inte då heller...
hade liknande fel på min dosa, köpte et CR2016 batteri istället som är tunnare, böjde försiktigt upp tungona på kretskortet och allt funkar igen.verkar som CR2032 trycker ner tungorna på kortet lite för mycket, efter några år o batteribyte så är det ingen kontekt ?!
Behöver fjärrkontrollen programmeras om?
nej
S60 T5 -2002 där fjärrkontrollen inte är integrerad i nyckeln.

Med vänliga hälsningar
Philip
av rvn
Hej igen,

Tack för alla svar! Jag har nu löst problemet...

Problemet var kontaktringen som sitter runt batteriet i batterihållaren som sedan har en läpp som ska trycka på kretskortet.. Läppen hade blivit uppböjd mot batterihållaren och fick ingen kontakt med kretskortet så var väl + eller - som inte hade kontakt...

Mvh
Philip
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]