Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla där ute !

Jag har en nyinköpt Volvo V70 2.5 T, årsmodell 2006.

Det jag undrar över är om klimatanläggningen startar av sig själv när bilen är låst och larmad om man har den i ON läge hela tiden ?

Har hört och läst att detta gjordes på äldre V70 ?

Som det är nu så är jag noga med att stänga av den varje gång jag kört, skulle gärna vilja ha den i ON-läget hela tiden och på 21 grader då detta är det bästa för själva anläggningen.

Tacksam för svar !

Mvh
dieselmagnus skrev:Om du har läget auto och på on så startar kompressorn när den behövs så att säga. Det enda som kan starta är fläkten efter man stängt av bilen för att vädra ur så att det inte surnar i AC-systemet. För at ACC systemet skall jobba krävs att bilen är igång.
Ok, tack för snabbt svar.

Men utlöser inte larmet då ? ??:-/
llesrof skrev:...och du behöver inte stänga av den på vintern heller.
Kanon !

Men startar bara kupefläkten 1 gång när man låst och larmat bilen för att vädra ur eller hur funkar det ?
Är inte van vid sådana lyxtillbehör, körde en 850 innan utan AC :wink:
Bobo69 skrev: Men startar bara kupefläkten 1 gång när man låst och larmat bilen för att vädra ur eller hur funkar det ?
Eftersom du har en bil av lite nyare årmodell så är inte den funktionen, att kupéfläkten startar för att torka, aktiverad ifrån fabrik.
Aktivering av denna funktion gör Volvo och är det ingen som har sagt åt dom att göra det så är den inte aktiverad och då kommer inte kupefläkten att starta alls när du stänger av och låser bilen.
Loppan78 skrev:
Bobo69 skrev: Men startar bara kupefläkten 1 gång när man låst och larmat bilen för att vädra ur eller hur funkar det ?
Eftersom du har en bil av lite nyare årmodell så är inte den funktionen, att kupéfläkten startar för att torka, aktiverad ifrån fabrik.
Aktivering av denna funktion gör Volvo och är det ingen som har sagt åt dom att göra det så är den inte aktiverad och då kommer inte kupefläkten att starta alls när du stänger av och låser bilen.

Tackar för informationen, skönt att veta :-)-)
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]