Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av gringob23
Tjenare, tänkte börja ett projekt här då ni får följa mig då jag lackar om och fixar till min 142 jag köpte i vintras Den köptes i Umeå för 6000kr och det har hänt en hel del. När jag köpte den var den california vit och lite rost här och var, hade först bara tänkt fixa upp lacken me några sprayburkar våtslipning men de va för mycket rost så jag bestämde mig för att lacka om den, har aldrig hållit i en färgspruta förut, så jag for till Clasohlson och köpte en färgspruta för cirka 200kr sen byggde jag ett "lacktält" som jag lackade i, vart 6.5 m långt och 4.5m brett så de dög Bilen är nu lackad och utrullad från tältet och ihopmonteringen har börjat! Karossen är nästan färdigmonterad nu är bara motor kvar som står i tältet och ska lackas upp osv. Blir förmodligen nå roligt trim till b20in också. När jag lackade alla lösa delar så som dörrar, skärmar osv så gick de bra men när hela bilen skulle lackas gick de sämre och jag fick gardiner hela skärmarna, men det våtslipade jag och polerade bort med rätt bra resultat. Lite bilder som kommer i ordning Kommentera gärna och ge tips om hur den ska se ut eller vad för fälgar osv

Så såg den ut då jag köpte den, ser fin ut men skenet bedrar

Bild

Började med att rensa bilen och vart glad då jag drog upp golvmattan

Bild

Rostlagning! De blev de massor av

Bild

Motorn åkte ur

Bild

Ner plockad framvagn för renovering men det vart inte av just då utan ska göra det nu samtidigt som motorn

Bild

Grundad !

Bild

Bild

bagageutrymmet lackat

Bild

Bild

Karossen lackad men rinningar överallt

Bild

Bild

Våtslipat

Bild

Bild

Efter polering av där jag våtslipat så rullar den ut

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Motorrensning

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Kompe
Tjusigt bygge! :D 8)

Edit: Först! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
Må säga att det det såg blankt och fint ut för vara första gången lacka en bil.
Jag blev lite förvånad av färgbytet trodde den skulle ha samma färg men det blev snyggt med röd. Kul att du vill bevara en 142:a inte varje dag man möter en sådan. :D
av gringob23
Tack så mycket, jag hade aldrig hållit i en spruta förut i mitt liv, men det är faktiskt lättare än vad man tror, att få ett någorlunda bra resultat. Sen har jag läst enormt mycket på internet hur man ska göra :) Jo det kändes lite tråkigt att lacka samma färg sen är röd väldigt snyggt tycker jag. Nu fattas bara motorn och några fälgar sen kan man fara ut och äga gatorna :)
av gringob23
Tackar =) Jaa kanske de, men måste erkänna att jag hellst vill ha liite bredare fälgar än original iaf, gillar inte 2dm glappet från bakre skärmkant till fälgen om du förstår :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lacken ser ju väldigt bra ut på bild iaf. Hur är det med appelsinskal osv? Hursomhelst, bra jobbat :D !
Vad har du för planer för bilen? Typ, vilken typ av bil ska det vara? Bruksbil, sommarbil, utställningsbil etc?

Vad har du för kompressor förresten (hk, tank osv)? Skulle själv vilja ha en kompressor som kan klara av att lacka lite 8)
av gringob23
Lucif3r skrev:Lacken ser ju väldigt bra ut på bild iaf. Hur är det med appelsinskal osv? Hursomhelst, bra jobbat :D !
Vad har du för planer för bilen? Typ, vilken typ av bil ska det vara? Bruksbil, sommarbil, utställningsbil etc?

Vad har du för kompressor förresten (hk, tank osv)? Skulle själv vilja ha en kompressor som kan klara av att lacka lite 8)
Tackar :) ja alltså som dom flesta vet går det faktiskt inte spruta en lack HELT utan apelsinskal utan isf måste den våtslipas, så min lack är absolut inte fri från apelsinskal, på bagageluckan, och där plåten mellan baklysena är faktiskt riktigt fint och skärmarna som ja våtslipat, samt framskärmar och front där finns de inte mycket utav de, där de är värst är dörrarna och huven :) Sommar bruksbil :) hahah lackade med en 2hk kompressor från clas ohlsson för typ 900 kr :) Den arbetade utav fan men de gick bra :)
Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]

Som jag har förstått det så m&ar[…]