Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kbm021
White skrev:Vikingchip brukar ha en liten stiliserad viking med hornbeprydd hjälm på etiketten!
Du får nog pilla bort plastskyddet för att se!
Det tackar jag för. Ska se om det finns någon viking därunder imorgon. Tveksamt men jag återkommer med foto imorgon igen.
av kbm021
Okej. Men ser jag ingen viking därpå nu när jag tar isär det så får jag handla nytt chip. :) då förra ägaren sa att han köpte viking chipet på Lmr.se dom säljer ju inga chip ens vad jag sett. Och viking chip säljer väl barn den där Göran. :o
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan då mycket väl vara någon som suttit i stugan och kopierat ett chip eller så kan det ju vara så att han köpt bilen av någon som sagt så och han har då inte kollat.

Mvh GK
av kbm021
gnestakalle skrev:Kan då mycket väl vara någon som suttit i stugan och kopierat ett chip eller så kan det ju vara så att han köpt bilen av någon som sagt så och han har då inte kollat.

Mvh GK
Möjligt. Men han sa att han köpt viking chip på Lmr.se men när jag fråga vad det var för modell blev han tyst. Inget mer svar. :p
av kbm021
White skrev:Men ring till LMR och fråga då, måste vara absolut lättast att få svar! :)
Ska göra det nu. Kom precis till garaget ska ta bort plastskyddet och se vad jag finner :) kanske blir att shoppa chip med lite tur. Sweet :)
av kbm021
Bild

Där har vi en liten text. Ser det original ut för er? Ringer Lmr för fullt men dom än underbemannade dessa veckor. Ska försöka mer. Men någon liten viking på chipet är det inte. Då tar jag hans viking snack som ren lögn :evil:

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]

V50 är en av de svåraste bilarna att g&[…]

Dra en helt ny jordkabel borde lösa det.