Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena ny på forumet idag!
Har precis köpt mig en t4-98 o har några problem som jag vill lösa.
*justeringen på hö strålkastare funkar ej bara snurrar runt plast- drev med 6mm insex),läste något om att det fanns reservdel?Alldeles för låg ljusbild!
*soppa pumpen lever om gräsligt vid start-låga varv först fast högt ljud för att sen varva upp o tjuter som en varg(förmodligen dags att byta)-har för mig att det bara ska surra lite försynt där¨?
*Oljud från nått spänn hjul-höger sida,kamrem bytt -06 11600 mil-kanske dags för byte finns inga papper på service el dyl efter -06
Kika in idag hos lokala volvo handlaren o det hade tyvärr utgått justeringen till strålkastaren :(
Senast redigerad av 2 Tomas88, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Förtydligat rubriken.
Användarvisningsbild
av MechaniX
benka1 skrev:Tjena ny på forumet idag!
Har precis köpt mig en t4-98 o har några problem som jag vill lösa.
*justeringen på hö strålkastare funkar ej bara snurrar runt plast- drev med 6mm insex),läste något om att det fanns reservdel?Alldeles för låg ljusbild!
*soppa pumpen lever om gräsligt vid start-låga varv först fast högt ljud för att sen varva upp o tjuter som en varg(förmodligen dags att byta)-har för mig att det bara ska surra lite försynt där¨?
*Oljud från nått spänn hjul-höger sida,kamrem bytt -06 11600 mil-kanske dags för byte finns inga papper på service el dyl efter -06
Mvh benka
Kolla med Volvo om reservdel till lyset. Byt pumpen innan den lägger av för då kommer du ingen vart.

Byt rem + spännare och löphjul så är du säker på att det håller. Samt serva gärna bilen så du har koll på när allt är gjort.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Skulle vilja spetsa till det genom att skriva att du inte bör åka omkring med bilen innan remmar, spännhjul och löphjul är bytta. Att få ett kamremsras innebär "ventilsallad" och det är inte billigt. När jag skriver remmar och rullar inbegriper jag även multiremmen som driver t.ex. generator och annat för går denna rem sönder eller hoppar av p.g.a. en dålig rulle så är risken stor att den trasslar in sej vid vevremskivan så att vevaxeln bromsas varvid kamremmen också går av vilket då orsakar ovan nämnda resultat.

Mvh GK
AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]