Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maccie
Förstår jag saken rätt då gällande det senaste?

En D5 från 2011 har INTE den aktuella och skräpiga AC/kompressorn?
Ännu en kompressor... :( Den sitter i min XC60 D5 Aut från 2009, har gått snart 12000 mil.
Jag fick (efter en del gnäll från Bilia) reservdelsnumret till min kompressor: 36002113
Beställde en ersättare från skruvat.se men dom ser helt olika ut...
Är det någon här som kan hjälpa mig att identifiera den jag har så att jag kan få rätt del istället?
IMG_0024.JPG
Den skurna kompressorn
IMG_0024.JPG (30.21 KiB) Visad 2765 gånger
Den jag fått från skruvat.se är denna http://www.skruvat.se/Kompressor-klimat ... 83714.aspx
87432113_0.jpg
Kompressorn från skruvat.se
87432113_0.jpg (15.83 KiB) Visad 2764 gånger
Originalkompressorn ser mindre ut och har sina röranslutningar mitt på långsidan medan den nya har sina längst bak...
Nästan så man börjar fundera på om han på Bilia gav mig fel nummer bara för att djävlas, men så jäkla dumma kan dom väl inte vara hoppas jag.
Brakstrom skrev:
LasseL skrev:@Brakstrom: har jag missförstått bilden i http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... or#p656826 ?
Där ser det ut som om 205hk-dubbelturbon MY11 (D5244T10) inte har Zexel...
Visteon äger Zexel....
Nej. Det gör de inte.

Edit: gött gammalt inlägg. Sorry.
Palleplut skrev:Ännu en kompressor... :( Den sitter i min XC60 D5 Aut från 2009, har gått snart 12000 mil.
Jag fick (efter en del gnäll från Bilia) reservdelsnumret till min kompressor: 36002113
Beställde en ersättare från skruvat.se men dom ser helt olika ut...
Är det någon här som kan hjälpa mig att identifiera den jag har så att jag kan få rätt del istället?
IMG_0024.JPG[
Den jag fått från skruvat.se är denna http://www.skruvat.se/Kompressor-klimat ... 83714.aspx
87432113_0.jpg

Originalkompressorn ser mindre ut och har sina röranslutningar mitt på långsidan medan den nya har sina längst bak...
Nästan så man börjar fundera på om han på Bilia gav mig fel nummer bara för att djävlas, men så jäkla dumma kan dom väl inte vara hoppas jag.

Bilden behöver ju inte stämma överens med varan du får från skruvat.se. Det brukar stå på hemsidan "bilden behöver inte stämma överens med den aktuella varan" typ. Men idag brukar det ju faktiskt stämmapå dom flesta sidor.
Du har helt rätt Denesfay, bilden behöver inte stämma överens... Men jag kan ju har gjort en annan miss... Servopumpen är ju mycket mindre... naturligtvis är det den jag har fotograferat...
Kompressorn sitter ju ännu sämre till... Så det stämmer säkert med vad jag fått.
Lite pinsamt måste jag ju säga...
Så det här kommer nog bli bra till slut.. 8)
Palleplut skrev:Du har helt rätt Denesfay, bilden behöver inte stämma överens... Men jag kan ju har gjort en annan miss... Servopumpen är ju mycket mindre... naturligtvis är det den jag har fotograferat...
Kompressorn sitter ju ännu sämre till... Så det stämmer säkert med vad jag fått.
Lite pinsamt måste jag ju säga...
Så det här kommer nog bli bra till slut.. 8)

:-)-)

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]