Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går det attt koppla ur City Safty vid terrängkörning? Jag kör på skogsbilsväg som är mycket igenväxt, högt gräs är inget problem men när det står mindre buskar ivägen kan ibland nödbrommsningen slå till.

Kopplas den bort om jag aktiverar "terrängknappen"?
Nä, men det finns ett menyval i Sensus där man kan stänga av City Safety. Instruktionsboken nämner just samma anledning som du refererar till som en orsak till att man kan vilja göra detta.
Har du pre-sensus stänger du av den via 'färddatorhjulet'.

/Martin
Om jag lägger vänsterfoten lätt på fotbromsen kopplas väl City Safty bort har jag för mig det stod i boken?

Eftersom det är två ställen det händer på, där jag kör, så kan jag ju lösa det på detta sätt isåfall.
City Safety lanserades med XC60. Med S60 lanserades v.2 och nu i V40 kommer v.3. Så visst fanns det långt innan Sensus och som Martin nämnde stänger du av det med info-ratten och read-knappen på tidiga bilar :)
apersson850 skrev:Har City Safety överhuvudtaget funnits på någon bil som inte har Sensus? Tidiga XC60?
Som sagt, XC60 MY09 ->MY11A har City Safety men inte sensus.

/Martin
Broms höger fixas aldrig

byt bromsokshållaren och slangarna fram till[…]

Bygga vevhusventilation?

En sak som också är viktig är att […]

Köpte för nåra månader sedan[…]

Har en V70 D5 FRÅN 2015. Har under 1 å[…]