Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kbm021
Hej igen. Skulle behöva lite hjälp. Förra ägaren sa att bilen är chippad med viking chip. Men det han säger och katten skiter lägger jag i samma låda. Hur tittar jag enklast om det stämmer? Och vet något om det finns olika viking chip? Hört att många har viking Eco max. Finns det fler? Samt vilket laddtryck är rekomenderat för dessa chip?

Mvh kbm
av kbm021
Rådlös skrev:Kontakta dom själva och hör om dom har några särskillda märkningar eller något annat kännetecken: http://www.vikingchip.com/
Notera att webbsidan är från 2004, så det som står där kanske inte gäller i dag, men värt att försöka.
Okej det ska jag göra. Tack för tipset!
Vart sitter chipet om det nu skulle finnas ett? Är det på passagerar sidan i den boxen eller förarsidan?
av kbm021
Bild

Bild

Bild

Där är boxen vidare passagerar sidan. Vad jag tror så är det inget chip. Men postar det så ni får se.

Sen tog jag även kort på boxnr osv. Ni får gärna förklara vad jag har och så. Fattar ej sånt här. Mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Chipet sitter väl där i övre vänstra hörnet men det syns ju inte vad det står på det. Kan du läsa vad som står på den gula lappen.

Mvh GK
av kbm021
gnestakalle skrev:Chipet sitter väl där i övre vänstra hörnet men det syns ju inte vad det står på det. Kan du läsa vad som står på den gula lappen.

Mvh GK
Tyvärr har jag inget bättre kort. Men original i den boxen sitter det alltså ingenting alls i vänstra hörnet? Får ta ner det igen imorgon och ta närbild på text. Men den lilla plastluckan ovanför chipet är ivägen. Är det bara ta bort den försiktigt så jag kan se texten? Mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du menar att den skall vara tom i originalskick så är det inte så utan då skall ju originalchipet sitta där. Så vitt jag kan se så är sockeln av en typ som möjliggör chipbyte.

Mvh GK
av kbm021
Alright. :) då får jag trixxa fram namnet imorgon. Men att det där är ett viking chip bör väl någon som har ett viking chip kunna se. För den gula lappen bör ju inte vara allt för vanlig kanske. Men är tveksam

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]