Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Bra om man inte kör som en idiot för då håller inget. Visst turbon får ju jobba mer och de sliter. Jag brukar byta olja efter max 1000 mil och detta förutom att köra normalt så håller grejerna bra. Nu vet jag inte om du har manuell eller automat men det första som lär ryka så är det ju kopplingen. Jag har aldrig själv behövt byta koppling pga trim eftersom jag aldrig rödljusracear samt aldrig segdrar och ger järnet under 2500 rpm.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Kommer bag att märka ngn större skillnad med polestar vs orginal?
Med vänlig hälsning, Lars
Användarvisningsbild
av the_dolph
Nu har jag bokat tid för polestar uppdatering. Gör det i samma veva som de gör årsservice.

Användarvisningsbild
av bensinskalle
Ni som säger att polestaroptimeringen är laglig, hur menar ni då?

Så vitt jag vet kan det knappast vara lagligt, såvida man inte lyckas knåpa detta genom en registreringsbesiktning
Användarvisningsbild
av the_dolph
Du får ett intyg från volvo där det står vad som är utfört. Det ska du visa upp vid reg besiktningen.

Som det står ovan, du får papper med som visas på reg.bes.

Slår jag upp min V60 T6 på transportstyrelsen står det "T31B MOTORN ÄNDRAD" under tilläggsinformation och effekten är även ändrad till 242kW. Så 100% lagligt.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Det ska bli spännande att se om jag känner ngn skillnad mot orginal. Från 210 hk till 240 och 320 nm till 370nm
Det kommer du absolut!

Kör en MY12 C70 T5 aut också. Fanns inte Polestar för MY12 när jag hämtade den så körde två veckor orginal först, 230hk/320Nm och sedan laddades Polestar in när det släpptes. 250hk/370Nm nu, blev stor skillnad!
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]