Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett problem med uppspelning av musik via USB i "slumpvalsläge".
När jag slår på "slumpval" så går det bra några låtar (oftast 1- 3 låtar), sedan fastnar systemet på samma låt och spelar den om och om igen...
Det går inte att byta låt m.h.a. piltangeterna heller.

Förutom strulet med "slumpval" så fungerar USB-uppspelningen helt utan problem.
Eftersom jag valde DVD/7" så har jag även testat med att bränna en DVD-skiva med identiskt innehåll som på USB-minnet och spela den i "slumpvalsläget". Det fungerade helt problemfritt.

Problemet är alltså kombinationen USB och "slumpval". Är det någon annan som råkat ut för det här?

Min bil levererades i slutet på oktober 2011. Ingen service/systemuppdatering gjord än.
Har du kanske överskridit max antal låtar som man kan ha i en mapp? Jag hade samma problem, nämligen. Insåg inte när jag kopierade en flock låtar som ungarna samlat ihop att det blev mer än 250 i en mapp.
Jag kände inte till att det fanns en maxbegränsning på antal filer per mapp. Det är mycket möjligt att jag har fler låtar än så i någon mapp. Det ska jag kolla upp. Annars är det nog bara att hoppas på sensus-uppdatering...
Tack Anders!
Det var filantalet i en mapp som var problemet! Hade drygt 300 musikfiler i en blandmapp (dessutom fanns det en del dolda filer i mappen, omslagsbilder m.m.). Efter att jag delat upp blandmappen till två så fungerar det perfekt.

Infon om begränsningarna finns även med i min instruktionsbok, men det hade jag missat :oops:

Det är tur det här forumet finns, varken Volvos centralsupport eller min återförsäljare kunde hjälpa mig i det här fallet. Dom skickade istället ärendet emellan sig och ingen kom på att fråga om filantalet. Fick slutligen tips om att testa med andra USB-minnen... så handlar allt egentligen om att jag inte läst instruktionsboken ordentligt.

En liten uppdatering. Slangen bytt och larmet bort[…]

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]