Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Japp - klantade till det rejält och tvättade byxor med Bilnycklarna i fickan och kan meddela att de klarade en maskintvätt galant :) behövde inte torka dem eller ens öppna upp den och t.o.m. nyckelfritt funkar. Grymt. Sånt saknar man i biltesterna, eller hur ;)
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
Alltid funderat på om man vågar ha nyckeln i badbyxorna när man bilat till stranden för ett dopp. Kanske man vågar prova nu. :wink:
Nyckelns varudeklaration borde innehålla tvättråd: "Handtvätt vid 40°C, Ej blekmedel, Får ej torktumlas, Får ej strykas, Tål ej kemtvätt, max badningstid 30 min, max salthalt 25 psu, max dykdjup 5m" :wink:

Då hade man ju åtminstone vetat vad som gäller på badstranden. :mrgreen:

Bild
Nu gick det bra och det är väl bara att gratulera. Men rent generellt gäller om man råkar blöta ner batteridriven elektronik, mobiltelefoner, sladdlösa verktyg och annat att ta ur batterierna så fort som möjligt om dom kommer i vatten. Sedan kommer det väl an på vilka komponenter tillverkaren har valt. Det finns mer eller mindre vattensäkra elektronikkomponenter.
Alltså: Ta ur batteriet så fort som möjligt. Börja därefter tömmning och torkning.

Jag kan meddela att ett minneskort till en digitalkamera klarar en maskintvätt.
Ja det är inget jag skulle rekommendera någon att göra. Jag hade nog tur. Har också hört att man skall öppna upp och även lägga fuktig elektronik i en påse med okokt jasminris så suger det upp fukten.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]