Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Man får vad man betalar för, det är inga konstigheter med det. Precis samma argument kan sägas när man jämför V70 mot t ex Mondeo eller Superb.
av sorsj
Hoppas det dröjer länge än - d.v.s. ändring av yttre design. Med tanke på hur modetrenderna är (sluttande bakdel, små för att inte säga försvinnande fönsterytor bak) så hoppas jag att nuvarande V70-form behålls länge än. Dessutom är jag i grunden inte intresserad av att sådant som är enbart utseendeändring drar kostnad.

Vad jag däremot gärna vill veta är när den nya motorgenerationen kommer. Både Mercedes och BMW har nu 200+-motorer som är nere i trakten av 5.0 l/100 km med automatlåda, så där har Volvo en utmaning. I övrigt kan jag inte se att varken Mercedes eller BMW skulle vara så överlägsna som prisbilden antyder.
av Heatseeker
Står 2 täckta bilar på den lokala volvohandlaren, har stått täckta i typ en månad, något nytt på gång snart vad det verkar!
av mattish
Heatseeker skrev:Står 2 täckta bilar på den lokala volvohandlaren, har stått täckta i typ en månad, något nytt på gång snart vad det verkar!
V40?
av perhall
Hur det går för Volvo beror ju en del på hur marknaden utvecklas. Om många köpare vill ha extremt påkostade och i detalj förfinade bilar som Audi och BMW kommer Volvo knappast ikapp... men om bilköpare relaxar lite och, vilket är en trend i Sverige och många andra länder, blir lite mindre bilintresserade och istället lägger pengar på resor, kök, trädgårdar etc. så framstår Volvo som ett klokt premiumval och BMW och Audi som extremt dyra entusiastfordon.. 5% bättre och 30% dyrare liksom.../PH
Användarvisningsbild
av Guligan
En facelift är absolut nödvändig om modellen skall hålla ytterligare 3-4 år.
På något vis känns S80 modernare än V70. Kan säga att det lilla facelift S80 fick till MY10 gjorde susen!
av perhall
Även en S80 MY00 är fräschare än en V70 MY01 tycker jag... kanske beror på att S80 vårdas ömt av par i 70-årsåldern, V70 används av barnfamiljer... håller med om att S80 hållt sig fräsch, den är trots allt inne på sitt åttonde år nu.../PH

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]