...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
llesrof skrev:Du kan ju börja med att kontakta bussbolaget och göra en skadeanmälan innan du hävdar att de kommer att neka. Det snackas en massa om att bussbolag gör si och så när de orsakat en skada men oftast löser det sig rätt smidigt.
Oftast. Själv har jag bråkat med Bussgods i åtta månader om ett paket med "Ädla drycker" som de supit bort för mig. De första fem-sex veckorna lät det "Vi ska kolla upp det här, vi återkommer imorgon" men inget samtal kom. Sedan har det mest varit att de skyllt på LOCADI, som de senaste månaderna vägrar att svara på kommunikation. :-(O)
Först härom veckan när jag hotade med att polisanmäla Bussgods för stöld hörde de av sig och var så ursäktande. Det är så dags nu...
av hasseA
Jaha. Man slutar aldrig att förvånas. Fick igår ett brev från bussbolagets försäkringsbolag där dom tar på sig hela skulden.
En kollega till mig blev påkörd bakifrån av en av västtrafiks bussar för ett år sedan ungefär. Bolaget nekade till allt,
gav ingen förklaring hur man resonerade, förhalade ärendet så mycket det gick. Bl. a. svarade dom inte på 6 veckor som dom har på sig.
Efter de 6 veckorna krävdes det ideliga påminnelser innan det kom ett besked att dom inte var alls ersättningsskyldiga.
Efter hot om stämning o.s.v vände dom på klacken och erkände sig plötsligt ensamt skyldiga. Hans bil blev inlöst.
Därav min inledande skepsis.
av hasseA
Jaha. Hämtade ut min bil i fredags efter att den reparerats. I morse var det dags igen. Påkörd av en lastbil som utan att se sig för drog rätt över spärrlinje och träffade mig på exakt samma ställe som bussen för drygt en månad sedan. Lastbilen låg alltså i vänsterfilen och jag i högerfilen. Bilen vrider sig så att den hamnar på tvären framför kylaren på lastbilen. På det sättet blir jag knuffad säkert 70 meter. Ganska otrevligt vill jag lova. Bilen är en S60 och tur var nog det. Skulle inte viljat sitta i en folkabubla under den färden. Detta skedde i Lundbutunneln på Hisingen i Gbg. Blir man trött eller. Vad är det med folk nu för tiden. Man trodde ju att åtminstone yrkeschaufförer hade något vett i skallen. Polack var han och han sa till polisen att dom skulle tala med "his owner". Människohandel? Jag och min son kunde i alla fall kliva ut välbehållna och nu står bilen på verkstad igen. Fick i alla fall använda bilen 3 dar. Nu är den mycket värre däran än vid förra skadetillfället. Hela vänstersidan och fronten skadade. Vi får se om den löses in eller repareras. Vållandefrågan är solklar även i detta senaste fallet. Något som polisen även uttalade sig om även om det ju är försäkringsbolagen som handhar detta.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Hur jävla svårt ska det vara att kolla ifall någon kommer där överhänget går? en halv sekund för att man ska slippa sånthär. Fan vad trött man blir. Verkar som lastbilskort var ett skämt att ta förr? Idag så lär du kugga om du skiter i att titta på motsatt sida innan du svänger.
Användarvisningsbild
av Camel
hasseA skrev: /.../ I morse var det dags igen. Påkörd av en lastbil som utan att se sig för drog rätt över spärrlinje och träffade mig på exakt samma ställe som bussen för drygt en månad sedan.
Otroligt! Har du en magnet som drar till sig fordon eller...
hasseA skrev:Jag och min son kunde i alla fall kliva ut välbehållna och nu står bilen på verkstad igen.
Det är det viktigaste av allt. Skönt att det gick bra med dig och sonen. Bilens skador är ju hanterbara.
av hasseA
Nja. Senast var det inte överhänget utan hans främre kofångare som tog i. Han kom ikapp mig och får helt plötsligt för sig att byta fil.
av hasseA
Camel skrev:
hasseA skrev: /.../ I morse var det dags igen. Påkörd av en lastbil som utan att se sig för drog rätt över spärrlinje och träffade mig på exakt samma ställe som bussen för drygt en månad sedan.
Otroligt! Har du en magnet som drar till sig fordon eller...
Inget jag känner till. Tror inte det finns som tillbehör till S60 i alla fall.
Camel skrev:
hasseA skrev:Jag och min son kunde i alla fall kliva ut välbehållna och nu står bilen på verkstad igen.
Det är det viktigaste av allt. Skönt att det gick bra med dig och sonen. Bilens skador är ju hanterbara.
Precis. Inte ens Volvo klarar väl av att producera en av mig och min son. Bilar går ju att bygga nya. Är väldigt tacksam att komma oskadd ur detta.
Polisen menade att chaffisen inte hade sett mig eftersom jag låg i hans blinda sektor. Jag frågade då om det var ok att köra lastbil om man hade blindkäpp. Hans främre kofångare träffar min bil över vänster bakhjul. Då måste min bilen stuckit fram så långt att han borde sett mig. Till saken hör att de båda körbanorna innan tunnelöppningen varit enfiliga vägbanor som går samman och bildar 2 filer ned genom tunneln. Han har dessutom kört aningen fortare än jag och borde i ett tidigare skede lätt kunnat se mig. Jag tror han höll på med något annat, tittade på tv, sms'ade eller nått.

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]