Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag bytte nyligen bromsbelägg på bilen (första gången jag bytte själv, följde hayness intruktionsbok) och efter ca 1 mils körning så börja ett märkligt ljud komma som hördes väl. Direkt när jag hörde ljudet så börja jag köra hemmåt så drog upp handbromsen några hack så sluta ljudet. Men när jag ställde in bilen så var fälgen glödhet på höger baksida men inte på dom andra så nu undrar jag vad har jag gjort för fel?:(

Tack för alla svar!
Tror du måste kontrollera dina handbromsbelägg. Var det beläggen till skivorna eller handbromsen du bytte eller allt?

Mvh GK
gnestakalle skrev:Tror du måste kontrollera dina handbromsbelägg. Var det beläggen till skivorna eller handbromsen du bytte eller allt?

Mvh GK
Bytte skivorna och beläggen till skivorna runt hela bilen fast de är bara höger bak som blir varm och låter, både gnisslar och något annat märkligt ljud.
Demontera beläggen höger bak och se om dom kärvar eller om du kan se något annat som inte stämmer. Kan även vara att handbromsbeläggen släppt från backarna.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Demontera beläggen höger bak och se om dom kärvar eller om du kan se något annat som inte stämmer. Kan även vara att handbromsbeläggen släppt från backarna.

Mvh GK
Hmm okej, när jag bytte skivan där så var jag tvungen o hamra ut abs givaren för den var trasig. Den vanliga vägen vägen gick inte då den hade rostat fast..
Det var så lite, tyvärr är det ett relativt ofta förekommande fel.Egentligen bör man nog kolla sina handbromsbelägg med jämna mellanrum men jag skall inte peka finger då jag själv inte kollar som jag borde. :roll:

Mvh GK
gnestakalle skrev:Det var så lite, tyvärr är det ett relativt ofta förekommande fel.Egentligen bör man nog kolla sina handbromsbelägg med jämna mellanrum men jag skall inte peka finger då jag själv inte kollar som jag borde. :roll:

Mvh GK
Märkte att bromsoket var dåligt, kolvarna går inte ens ut när man bromsar så tog bort de och visade en verkstad. Dom rekommenderar att köpa nytt ok så nu undrar jag är biltemas ok bra eller är de skit?:P
olgaus1993 skrev:
gnestakalle skrev:Det var så lite, tyvärr är det ett relativt ofta förekommande fel.Egentligen bör man nog kolla sina handbromsbelägg med jämna mellanrum men jag skall inte peka finger då jag själv inte kollar som jag borde. :roll:

Mvh GK
Märkte att bromsoket var dåligt, kolvarna går inte ens ut när man bromsar så tog bort de och visade en verkstad. Dom rekommenderar att köpa nytt ok så nu undrar jag är biltemas ok bra eller är de skit?:P
Jag har biltemas ok runtom på min s40,inga problem efter korta 9månader änsålänge..
Så köp och byt du..
unlock26 skrev:
olgaus1993 skrev:

Mvh GK
Jag har biltemas ok runtom på min s40,inga problem efter korta 9månader änsålänge..
Så köp och byt du..
Renoveringssats kan hjälpa!
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]