- tor 21 jun 2012, 18:31
Hej,
855 SE 2,5 144hk -96 16000mil
Bilen startar men dör direkt.
Efter 2 veckors sökande, mätande och kollande av felkoder landar jag på immobilizern.
Jag har bytt databox till sprutet - felet kvarstår.
Jag har bytt antennring - felet kvarstår.
Jag har kollat nyckeln hos Farsta lås som säger att transpondern går utmärkt att läsa av - nyckel hel.
Det är bara kabelbrott i slingan, fel på immoboxen eller nyckeln som trillat ur immoboxen kvar att spela på.
Jag skiter i vilket nu när bilen stått i 2 veckor och vill bara ha igång den.
Immobilizern ska byglas förbi och jag behöver hjälp med det.
Jag har redan läst en variant om hur man gör men den verkar vara för de med immobilizer-pinne och inte den modellen jag har.
Tacksam om någon kan pm:a mig hur man gör för nu är måttet rågat.
Du som känner för att skriva att man inte delar ut denna typ av information p.g.a. stöldrisk har helt rätt, men skriv det inte i min tråd för jag behöver hjälp.
Bilen står i Södra Sthlm, du som vill göra detta åt mig får betalt kontant.
Bifogar länk till bild, var tvungen att lyfta av panelen så jag kom åt skiten, jag är inte så nätt och trind som alla andra 8)
https://picasaweb.google.com/1057075968 ... 9884755202
//Jocke
855 SE 2,5 144hk -96 16000mil
Bilen startar men dör direkt.
Efter 2 veckors sökande, mätande och kollande av felkoder landar jag på immobilizern.
Jag har bytt databox till sprutet - felet kvarstår.
Jag har bytt antennring - felet kvarstår.
Jag har kollat nyckeln hos Farsta lås som säger att transpondern går utmärkt att läsa av - nyckel hel.
Det är bara kabelbrott i slingan, fel på immoboxen eller nyckeln som trillat ur immoboxen kvar att spela på.
Jag skiter i vilket nu när bilen stått i 2 veckor och vill bara ha igång den.
Immobilizern ska byglas förbi och jag behöver hjälp med det.
Jag har redan läst en variant om hur man gör men den verkar vara för de med immobilizer-pinne och inte den modellen jag har.
Tacksam om någon kan pm:a mig hur man gör för nu är måttet rågat.
Du som känner för att skriva att man inte delar ut denna typ av information p.g.a. stöldrisk har helt rätt, men skriv det inte i min tråd för jag behöver hjälp.
Bilen står i Södra Sthlm, du som vill göra detta åt mig får betalt kontant.
Bifogar länk till bild, var tvungen att lyfta av panelen så jag kom åt skiten, jag är inte så nätt och trind som alla andra 8)
https://picasaweb.google.com/1057075968 ... 9884755202
//Jocke
Senast redigerad av 1 jboren, redigerad totalt 0 gånger.
- By jornor02