- lör 07 jul 2012, 19:40
Däremot är det dåligt att Volvos automat fortfarande drar så mycket mer än manuell.
Det är båda väldigt fina bilar så det bästa är självklart att prova själv för att få en egen uppfattning. T ex stod jag för många år sedan mellan en V50 T5 AWD och en Audi A4 Avant 2.0TQ som på pappret var ganska lika. Jag hade då kört Audin först. Det räckte med att jag fick nyckeln i handen och satte mig i V50n för att bestämma mig för A4:an..
troubleshooter skrev:vill helst ha manuell, men funderar allvarligt på att det är OKSå illa är inte automaten på Volvo, det är tyskarnas (och då främst BMWs) lådor som är riktigt bra. Hade det varit för 2-3 år sedan hade det varit en annan sak men jag tycker ändå att de fått bättre rätsida på den. Det är främst på de lägre växlarna den slirar mycket och jag upplevde som att kraften inte gick ner i backen, bara varvade. I hastighet och på de högre växel vill jag påstå att den är lika bra som något annat.
att gå över till automat men det man har läst är inte roligt =(.
Däremot är det dåligt att Volvos automat fortfarande drar så mycket mer än manuell.
Det är båda väldigt fina bilar så det bästa är självklart att prova själv för att få en egen uppfattning. T ex stod jag för många år sedan mellan en V50 T5 AWD och en Audi A4 Avant 2.0TQ som på pappret var ganska lika. Jag hade då kört Audin först. Det räckte med att jag fick nyckeln i handen och satte mig i V50n för att bestämma mig för A4:an..