Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jag visste faktiskt inte att de hade så stor motorvolym. Rena motorcykelmotorn ju. Håhåjaja, man lär så länge man lever.

I så fall kan jag bara hålla med övriga, membranet. Bytte själv det nyligen på klipparen på landet, den gick som skit innan. Nu går den som en dröm.
Talade med min gräsklippartekniker idag och han tror inte att ett startsnöre är särledes mycket längre än en meter.
Möjligt att Klippo hade option på 148 cm år 1984. Ingen aning. Var jag ens född då?
Jag undrar hur det blev intressant med snöret, Vojje? 148 cc är ju cylindervolymen, om det nu inte är någon raketforskare som inte förstått det.
Gräsklipparhelvetet går ju inte. Allt svammel om snörets längd är bara tjafs.

Tack till er seriösa som lämnat svar angående, att membranet är den troliga felorsaken.
rd350 skrev:Kass med för kort snöre, kan lätt bli så man rycker med sig hela klipparen och hivar iväg den över axeln in till grannen.... :shock: (ca 120cm satte jag i min gammla Suffolk)
Intressant input i debatten om startsnöreproblematiken.
Kanske det ideala startsnörets längd är mellan 120cm och 148cm. :D

Detta var det närmaste jag kunde hitta :(

http://www.briggsandstratton.com/shop/p ... %20691915/

Naturligtvis finns det andra delar också. Om man hellre föredrar det :-)-)
Yes, nu går fanskapet igen.
Membranbyte och nu snurrar den på som en ny.

Tack för bra tips.
Visst är det fantastiskt vad det där sladdriga (man ser ju ingen skillnad) membranet/packningen kan göra.
erikn skrev:Visst är det fantastiskt vad det där sladdriga (man ser ju ingen skillnad) membranet/packningen kan göra.
Visst, men utan den optimala längden på startsnöret står man sig ändå slätt :( .

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]

Ingen bromsvätska

Har du provat lossa rören vid huvudcylindern[…]

Problem bromsar (luftning)

Volvo s60 2001 2,4t (200hk) Bytt till nya ok ba[…]

installera dragkrok

Hej, Funderar på installation av dragkrok p[…]