Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Varför har man valt ett så trist varningsljud till LDW? (XC70 2010) Går det att ändra? Låter det likadant på nyare vagnar?

/H
Användarvisningsbild
av MartinS
Visst är det tråkigt men det är väl okej kan jag tycka?! Det är ju där för att fånga ens uppmärksamhet och det gör det verkligen.

/Martin <- Buppedibuppedibupp....
av InSipiD
Nog får det en att vakna till!
Jag blir mer rädd av ljudet än av situationen (som jag oftast har koll på :) )
Dessutom, första gången det händer och jag inte visste att jag ens hade det, då trodde jag bilens automatiska tidsinställda bomb hade startat.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Det jag är ute efter är att det inte låter så "premium" precis. :shock:

Åkte med en släkting i en SAAB från 2004. När bilen varnade för något hördes ett mycket angenämt ljud, inte alls som nämnda LDW. Det är något åt det hållet som jag tycker skulle passa. Om nu någon vet hur en SAAB från 2004 låter i sammanhanget...

Ljudliga hälsningar

Henry
av Droopy
-13 låter inte DINGDANGDINGDANGDINGDANG!! utan mer, pling.......pling......pling........pling
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Intressant upplysning om 2013.

Apropå det. Jag kollade denna modell i Volvos showroom i Sthlm. Det visade sig att det tråkiga ljudet och den något tveksamma öppningen av elbakluckan nu är ett minne blott. XC70 2013 visade upp en elbaklucka som verkade betydligt mer premium än den på min 2010.

/H
av Droopy
Henry_Fågeljazz skrev:Intressant upplysning om 2013.

Apropå det. Jag kollade denna modell i Volvos showroom i Sthlm. Det visade sig att det tråkiga ljudet och den något tveksamma öppningen av elbakluckan nu är ett minne blott. XC70 2013 visade upp en elbaklucka som verkade betydligt mer premium än den på min 2010.

/H
Är rätt säker på att LDW går att ordna med mjukvara på MY11-12, har dok inet lyckats lista ut vad den heter ännu.

..Men ingen skillnad tyvärr 🥵.. Har du […]

Även motorstyrningen hos en diesel måst[…]

Vad bra att du hittade bekymret!

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]