Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av clemente
Hej igen!
Mitt batteri behöver bytas enligt bilmeken så nu ska jag köpa nytt. Frågan är bara om jag ska köpa på Biltema, Mekonomen eller om det krävs Volvo original??? Sen hoppas jag att det kan vara problemet till det hela :)..
Användarvisningsbild
av wissel
Beror på ditt behov !
Bor du i Norrbotten eller Skåne ?
Står bilen alltid ute ?
Använder du värmare ?
Grundidé kan vara att minst 75 amp ?
Biltema funkar väl lika som alla andra fast dom är ju billigare :cry:
:)
av clemente
Hej igen!
Bytte batteri förra helgen. Batteriet var nio år gammalt såg jag när jag bytte det så det var nog dags :)
Nu har dock felkoderna kommit tillbaka (lite då och då). Jag släckte aldrig dem men det ska väl inte ha någon betydelse eller ligger de kvar i minnet? Nu är frågan om det är min "DIM" som är paj eller vad som egentligen är felet??? Kan säga att när Anti-sladd lampan lyser som felmeddelande funkar inte AC:n, varvräknare eller tempgivare. Har ju tidigare varit inne både hos Volvo och Mekonomen men de hittade inte felet...
Några tips eller ska jag åka till verkstan direkt?
Användarvisningsbild
av wissel
Nu är det dax att göra en RADERING av samtliga Felkoder hos Volvo ÅF eller någon
kompis med PPC eller Vida.
Om dom återkommer = OBD Verkstaden för Reparation.
men troligt är att det är just DIM somär paj..
av clemente
Ok! Men finns det något företag i Sthlm som kan fixa min DIM för jag har inte kunskapen att ta loss den och vill helst inte pilla och förstöra något ännu mer...
Vad kostar det att radera felkoderna?
Användarvisningsbild
av wissel
acrophobic skrev:Om det nu är DIM som fått spelet, borde väl bilen ändå starta, eller..? Åk till Volvo och be dom läsa ut felkoderna och skriva ut dom på papper.
Startar den inte ? Ser inte att det står så !!
:P
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]