Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kaoz
Har en V 70 tdi-97 som turbon bara slutar ladda i. Har nu bytt motor och låda i den men samma fenomen kvarstår att den bara helt plötsligt slutar ladda. På den gamla motor byttes turbon och pumpen kopplade ur wastegate prova annan styrbox men inget hjälpte. Nu med ny motor i samma fenomen inga felkoder. Onekligen måste det vara något som sitter kvar i bilen som spökar men fattar inte vad. Slangar bytta och kollade. Skulle vara oerhört glad om någon här kunde hjälpa mig att hitta lösningen.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Försvinner kraften straxt innan turbon lägger av eller efter? Vad jag funderar på är om det kan vara problen med bränsletillförseln. Var utbytesmotorn fullt bestyckad eller flyttade du över t.ex.spridare eller annat.

Mvh GK
av Kaoz
gnestakalle skrev:Försvinner kraften straxt innan turbon lägger av eller efter? Vad jag funderar på är om det kan vara problen med bränsletillförseln. Var utbytesmotorn fullt bestyckad eller flyttade du över t.ex.spridare eller annat.

Mvh GK
Nä den var komplett. På den gamla byttes även pumpen och ställdes in enligt konstens alla regler. När den laddar så känns inget utan den drar för fullt men om man tex växlar ner och ska köra om så finns inget drag bara. Den ger inga felkoder heller hur skumt som helst
av Kaoz
gnestakalle skrev:Försvinner kraften straxt innan turbon lägger av eller efter? Vad jag funderar på är om det kan vara problen med bränsletillförseln. Var utbytesmotorn fullt bestyckad eller flyttade du över t.ex.spridare eller annat.

Mvh GK
Nä den var komplett. På den gamla byttes även pumpen och ställdes in enligt konstens alla regler. När den laddar så känns inget utan den drar för fullt men om man tex växlar ner och ska köra om så finns inget drag bara. Den ger inga felkoder heller hur skumt som helst
av Kaoz
Verkar trots allt vara den givaren som sitter på fjäderbenstornet för det är väl turbotrycksgivaren va?

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]