Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ante2
Ja klangen i dörrarna och känslan i handtagen har dom verkligen fått till. Det behöves inte mycket kraft alls
för att dörren skulle stängas. Jämför med min C30 så skramlar den duktigt när man stänger dörren och så ska
vi inte tala om allt knarr i plasten. Det fanns inget sånt i V40n.

Något jag måste hylla också är start/stop systemet. Det reagerar blixtsnabbt och man märker inget alls
i bilen med vibrationer och sånt när den startar upp igen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Bra att de verkar fått tillbaka dörrstängarkänslan, den var ju ljusår bättre i min gamla V70N än vad den är i min XC60. S40/V50 skall vi inte ens tala om, de är ju hemska i det sammanhanget.

/Martin
av Steff 99
Det är stor skillnad i dörrklangen till det bättre mellan en XC60 tillverkad tidigt och en som tillverkats senare...man produktutvecklar..... 8)
av perhall
Steff 99 skrev:Det är stor skillnad i dörrklangen till det bättre mellan en XC60 tillverkad tidigt och en som tillverkats senare...man produktutvecklar..... 8)
Ja, ung. som att jämföra en tidig BMW e60/e61 med en sen - himmelsvid skillnad... de första är riktigt plastiga.../PH
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Åkte ut till volvo idag igen.
Nu fanns det D3 automat att provköra.

Jag säger bara, himmel och pannkaka vilken motor att köra. Växellådan växlade aldeles perfekt.
Rå styrka hela tiden.
Användarvisningsbild
av Ante2
Ja visst är motorn helt underbar? Motor och växellåda arbetar perfekt ihop. Och vilket gött ljud när man trycker på lite. Testade du sportläget?
Användarvisningsbild
av Guligan
Provade en V40 D2 i veckan. Den motorn gör helt klart sitt jobb i V40.
Vid nästa tillfälle ska det bli en tur också i D3 Automat också.
Bilia Sisjön, (Bilias huvudanläggning) hade dock ingen bensinare för visning/provning vilket jag tycker är märkligt. Har de inte börjat byggas ännu?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Javisst testade jag sportläget....

Om d3an går så här bra då undrar jag hur egetligen d4an går, samma motor men mer effekt.
Jag rekomenderar alla att prova d3an automat, helt skillnad mot d2an.
av Amli
Jag var idag och provade en V40 D3 automat och jag ska i ärlighetens namn säga att jag har inte mycket att klaga över. Det är en riktigt trevlig bil att köra!! :-)-)
Jag förstår hela snacket om att den är trång bak för det är den. Jag är 185cm och kan inte sitta bakom mig själv. Fick inte ens in fötterna under stolen... Huvudet snuddade vid taket. Nu var det iofs panoramatak som stjäl lite utrymme, men ändå... Men för för dom som sitter fram är jag uteslutande positiv. Jag gillar dessutom den nya digitala instrumenteringen väldigt mycket!! Känns modernt och fräscht! Satte mig sedan i en XC60 (med nya Sensus) och den kändes ganska daterad i jämförelse. Hela interiören är den klart bästa i en Volvo någonsin om man frågar mig. Det bästa av allt var att jag tycker den såg klart bättre ut i verkligheten än på bil, framför allt bakifrån.

:-)-)

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]