Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu börjar jag undra om det inte var det som var problem med min gamla kompressorn? Den gick att snurra nen pumpade inget! Får den tillbaks på måndag. Då ska jag öppna den själv.
Problemet med min ac är inte att den inte kyler utan att den för ett jävla väsen när temperaturen sjunker (nånstans runt 12+ å neråt).
Ska lämna in skiten för 4e gången till hösten när de blir lite kallare igen
Min V 70 -08 lekte rökmaskin i Måndags(2/7). Trodde att bilen skulle brinna upp, men det var Kompressorn som hade skurit så hjälpremmen koksa. Var till Bilia i Eskilstuna och frågade om det fanns någon Goodvill på detta och det fanns det. Volvo står för hela kalaset, inte en krona behöver jag betala..Fantastiskt......
vlados skrev:Min V 70 -08 lekte rökmaskin i Måndags(2/7). Trodde att bilen skulle brinna upp, men det var Kompressorn som hade skurit så hjälpremmen koksa. Var till Bilia i Eskilstuna och frågade om det fanns någon Goodvill på detta och det fanns det. Volvo står för hela kalaset, inte en krona behöver jag betala..Fantastiskt......
Tur i oturen. Jag avundas dig ;-)
Leafs skrev:Är detta ett problem som är mindre sannolikt att drabbas av om kompressorn "alltid" får arbeta? Alltså även vintertid?

Om jag har förstått det hela rätt så handlar det inte längre om att den skär ihop och orsakar totalstopp med andra otäcka konsekvenser, utan att den bara slutar att kyla?

Vet verkstäderna om att det går att lösa problemet med rengöring, eller kommer de "per default" att föreslå byte av kompressor?

Jag har lite svårt att släppa denna fråga.....tjatar därför på med denna frågeställning.

Har V50 2008-2009 med 5 cyl motorer samma A/C kompressorer med samma problem?
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??