- tor 12 jul 2012, 23:30
#661449
Bilen är ju hög som ett hus, med marginal 4 fingrar mellan däck och fälgkant känns i överkant. Å andra sidan är det kanske det jag har att tacka för att 245/40/18 inte känns det minsta stötigt. Å andra sidan är 40% av 245 rätt höga däck med.
Hursom så tycker jag inte det är speciellt snyggt och jag håller på och överväger för och nackdelar med en sänkning.

Vad har ni för erfarenheter? Blir det för Stötigt? Tar det i? Hur mycket har ni då sänkt?
Funderar lite på dessa http://www.vparts.se/h-r-sankningsfjade ... 70-08.html
är 40mm lagomt? Mätte lite med tumstock och det känns på gränsen till för mycket, men det kan vara inbillning. (Någon med foto med 40mm sänkning kanske?)
Hur påverkar sådana där sänkningsfjädrar väghållningen? Jag är uppväxt med att dämpare är gjorda för en viss höjd på fjädrarna. Sätter man dit kortare fjädrar så får inte dämparna arbeta i sitt optimala område och bilen blir därför svajjig. Men det kanske inte gäller på moderna dämpare?
Så, vad säger ni? Ös på med för och nackdelar :)
Hursom så tycker jag inte det är speciellt snyggt och jag håller på och överväger för och nackdelar med en sänkning.

Vad har ni för erfarenheter? Blir det för Stötigt? Tar det i? Hur mycket har ni då sänkt?
Funderar lite på dessa http://www.vparts.se/h-r-sankningsfjade ... 70-08.html
är 40mm lagomt? Mätte lite med tumstock och det känns på gränsen till för mycket, men det kan vara inbillning. (Någon med foto med 40mm sänkning kanske?)
Hur påverkar sådana där sänkningsfjädrar väghållningen? Jag är uppväxt med att dämpare är gjorda för en viss höjd på fjädrarna. Sätter man dit kortare fjädrar så får inte dämparna arbeta i sitt optimala område och bilen blir därför svajjig. Men det kanske inte gäller på moderna dämpare?
Så, vad säger ni? Ös på med för och nackdelar :)