Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kompe skrev:Skitbra! :D
Jepp! Jag blev glatt överaskad faktiskt, trodde inte den skulle funka så pass bra. :-)-)

Lucif3r skrev:Ja, min svarta 945a blåste ungefär 5c efter några timmar i gassande sol, dvs det var väääääääldigt varmt i kupen :lol:

AC'n i 940 är riktigt bra faktiskt. Enda som saknas är individuell inställning för förare/passagerare, som vissa andra modeller jag äger nu :P

Men hurru, tycker det är lite dåligt med bilder nu. Ut och jobba med dig! :wink:
Jo, den funkar bra för att vara en så pass "gammal" bil. :D

Men luften från båda sidor blandar ju sig ändå efter en stund! :wink:

Haha! Jag har ju inget direkt att meka med! Känns ju onödigt att börja pilla isär bilen bara för att kunna ta lite bilder! :lol:
Användarvisningsbild
av White
Jahapp!
Tänkte det var dax att uppgradera även väghållningsbiten här nu!

Kan lugnt påstå att det är rena djungeln med alla grejer till detta på marknaden, men någonstans måste man ju börja...
Mina krav är en något bättre vägkänsla och ett något styvare chassi, men ABSOLUT INTE stötig! Har väl en någotsånär klar bild på hur jag vill ha
det nu, och i dag var jag och hämtade lite saker för att påbörja denna biten.

Det blev en sprillans ny 22,0mm främre krängningshämmare från Volvo, samma som sitter på original. Men liksom fjädrarna så mattas även en
krängningshämmare med åren, precis som vilken annan torsionsstav som helst.
Nya stabilisatorstag, konsoller till K-hämmarens bussningar, brickor och skruvar till detta ska också på.

Sedan blev det Super Pro polybussningar, köpta hos KG-trimning, till både K-hämmare och stabilisatorstagen. Styvar väl upp lite med dessa, och
man slipper "flexet" misstänker jag.

Lite bilder så...

Made in Germany! Undrar om det är Eibach som tillverkar krängarna till Volvo fortfarande...
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Som sagt, börjar här och tar det lite pö om pö med uppgraderingen, det är ju inte billigt precis! :P
Blir jag nöjd med Super Pro bussningarna hamnar det troligen fler i fram och bakvagn.

Funderar även på att byta bakre K-hämmaren mot en 19,0mm från sedanmodellen, men jag får se. Den är inte helt gratis ny! :?
Sedan blir det byte av både fjädrar och stötdämtare. Fjädrarna blir Lesjöfors 40/40, dämparna har jag inte bestämt ännu.
Det har hänt en del med bilen nu. Det sitter ny krängningshämmare även bak, Lesjöfors sportfjädrar samt Bilstein B8 Sprint-dämpare
runt om. Detta sänkte bilen 25mm både fram och bak mot original.

Nya krängningshämmaren bak med nya monteringsdetaljer.
Bild

Fjädrar och stötdämpare.
Bild

Monteringsdetaljer till fjäderbenen.
Bild

Nya fjäderbenslagringar.
Bild

Monteringsdetaljer till bakvagnen.
Bild

Kortare genomslagsgummi bak iom sänkningen.
Bild

Längre länkarmsstag som ökar castervinkeln samt pollybussningar.
Bild

Är mycket nöjd med sänkningen, som i mina ögon blev helt lagom. Dessutom är vägegenskaperna helt underbara nu.

Bild
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 291

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]