Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mackahan skrev:Väntar med spänning, har samma problem på min 850-96 den funkar hur bra som helst ibland och ibland inte alls
nytt batteri i dosan hjälpte inte..

850 har larmet i reläboxen ovanför pedalerna. Bara lossa panelen under ratten/ovanför pedalerna och känna så det sitter i ordentligt. Tar inte mer än 2min.

Du/Ni kan ju även plocka ur enheten och kolla så kontakterna ser fina ut.
Lucif3r skrev:
Mackahan skrev:Väntar med spänning, har samma problem på min 850-96 den funkar hur bra som helst ibland och ibland inte alls
nytt batteri i dosan hjälpte inte..

850 har larmet i reläboxen ovanför pedalerna. Bara lossa panelen under ratten/ovanför pedalerna och känna så det sitter i ordentligt. Tar inte mer än 2min.

Du/Ni kan ju även plocka ur enheten och kolla så kontakterna ser fina ut.
Och har du bara fjärrstyrt clås så sitter mottagaren bakom handskfacket..
Har inte slitit upp instrumentbrädan, men däremot upptäckt att problemet måste vara relaterat till tändningslåset. När detta uppstår räcker det nämligen med att sätta in nyckeln i tändningslåset och vrida nyckeln så mycket det går till "av" läget, sen fungerar fjärrlåset igen. Har nu börjat med att alltid vrida om nyckeln helt när jag stänger av bilen och då fungerar det utan problem. Jag antar att man behöver ett nytt tändningslås för åtgärda detta, så det får vara för tillfället.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]