Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har en Volvo 850 GLT -92.
Helt plötsligt slutade dom att fungera, plockade/skruvade isär och kollade vad det var för fel och såg direkt att armarna hade hoppat ur (motorn?).
Nu är det så att jag får den inte att åka in tillbaka.
På bilden nedanför har jag skrivit ut en 1:a och en 2:a, man ska ju sätta ihop dessa två med varandra men ska dom ihop helt (alltså ändå in)? Jag får dom bara att gå in någon millimeter sen kommer jag ingen vart med det...

Bild

Någon som vet vad felet kan va eller hur jag ska bära mig åt? :)

Har kollat igenom forumet, hittade hur man tar av/sätter på dom men eftersom jag inte får ihop dom ordentligt (ser inte exakt hur det ska sitta på bilderna som jag hittade) så skapar jag en ny tråd. :)
Har inte rengjort ännu men det ska jag :) Men det konstiga är att när jag ska försöka trycka i den så åker den in ca 1-2 millimeter och sen tar det tvärstopp, det är ungefär som om hålet skulle vara smalare längre in :???: Har provat att googla mm, men jag har inte lyckats hitta något, därför vände jag mig till detta forum :D

Edit:Skruvade bort en biten där och konstaterade att gängerna var dåliga, så det blir att åka till skroten imörn :D
Lucif3r skrev:Dåliga splines brukar kunna gå att fixa genom lite våld. Dvs "göra nya" splines.

Fast om det är riktigt illa går det ju såklart inte.
Använde ganska mycket våld men det funkade ändå inte :) men nu får jag ett nytt stativ ifrån skroten i morgon så då löser sig allt (förhoppningsvis) :D
Nu har jag kopplat in vindrutetorkaren men direkt när jag slår på tändningen så går säkringen direkt, provade att koppla ur motorn till vindrutetorkarna och då funkar tutan (tutan och torkarna är på samma säkring).
Då är det väl motorn till torkarna det är fel på? Men motorn har luggit inne i garaget under tiden då torkarna har varit trasiga, så jag tycker ju inte att det är motorn det är fel på då!

Vad tror ni? Är det motorn eller något annat?
Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]