NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JÅJ
Tja kul att läsa instruktionsboken.

Men vad nu! Nya säkringar i gen "MiniFuse" "JCASE" "Midi Fuse" ute i motorrummet. Inne i bilen finns fler man vilken typ berättar inte instruktionsboken :evil:

Någon som vet en bra förklaring till alla desa typer ?

Tja Min 5 år gamla Focus had två modeller ... har S40 fler än 3 sorter ?

JÅJ
Användarvisningsbild
av Avarell_Dalton
Jag tycker du kan skita i vad det är för säkringar i bilen, den inre säkringscentralen sitter under handskfacket och kräver overall, belysning, en ormmänniska med miniatyrfingrar samt en jävla massa svordomar att få ner centralen, hitta rätt säkring, få tillbaks centralen (som är otroligt krångligt) och slutligen en timmes vila innan färden kan fortsätta.

Slocknar något vitalt på min bil blir det Volvo Assistans.
Användarvisningsbild
av CarMan
men man byter ju inte säkringar så ofta. belysningen går ju på strömvakter & det är väll dom som oftas felbelstas...
Användarvisningsbild
av Avarell_Dalton
CarMan skrev:men man byter ju inte säkringar så ofta. belysningen går ju på strömvakter & det är väll dom som oftas felbelstas...
Näe, det gör man inte, man får inte punka så ofta heller men det behöver ju inte innebära att det ska vara krångligt att utföra. Volvo 740/940 och gamla S80 var ju verkligen underbara i säkringsbytesavseende

För övrigt var jag helt inställd på att ta ström i säkringscentralen till datorn jag plockade in men den var mer eller mindre hermetiskt tillsluten, jag fick iaf inte isär den och då har jag ändå jobbat som installatör i en bilstereobutik så erfarenhet saknas inte, jag har skruvat i det mesta och installerat allt från farthållare till larm

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Kommer låta som en moped med trasig ljudd&au[…]

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]