Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammen
Hej åkte och lämnade in bilen idag en volvo 855 1997 för felkods läsning.
Motor lampan den som är orange med något tecken i började lysa efter jag bytt generator.
Jag släkte den genom att jag tog bort minuspolen på batteriet och då slocknade den.
Men den började lysa igen för två veckor sedan så jag släkte den igen nu är den släckt hoppas jag. :)
Testet tog 5 min 1000kr hos autoexperten har fått ett papper från dom där det står dtc 99 kommunikationsfel tändning av i 8 sek och utför test igen dtc 10 test avslutat. Kan man lita på det där testet?Apparaten var en cdp+ kommunikationsfel är att den inte får kontakt med någon felkod? Hoppas på svar :)
Användarvisningsbild
av js1
Dom tog 1000.-för att konstatera att dom inte kunde läsa ut några koder?
av hammen
Ja det verkar så var med hela tiden men någon felkod borde han väl hittat.Han stoppade i uttaget två gånger stod samma sak sen kom det upp kommunikationsfel då sa han att jag inte hade några felkoder.Kanske blev blåst får väl åka dit imorgon igen. :evil:
Det kunde han tamefan bjuda på,eller åtminstone dra av en rejäl slant.1000kr...Hur fan har han ens vett
att ta det.Är det så man behåller sina kunder?

Åk till volvo och be dom läsa ur,fick srs lampa släckt gratis och nån annan gång fick jag betala typ 300kr för läsning.
unlock26 skrev:Det kunde han tamefan bjuda på,eller åtminstone dra av en rejäl slant.1000kr...Hur fan har han ens vett
att ta det.Är det så man behåller sina kunder?

Åk till volvo och be dom läsa ur,fick srs lampa släckt gratis och nån annan gång fick jag betala typ 300kr för läsning.

Precis! Som vanligt får man vad man betalar för...

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]