Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paddington
Hej
Har en diesel s60 02:a..har funkat mycket bra..men nu har det hant nagot..gjorde en omkorning pa vag hem fran jobbet..horde en liten small..efter detta hadde jag6 mil hem funkade som vanligt men vid nertryck av gaspedalen hander nastan ingenting och svart rok...kom hem...nasta dag starta bilen och later som vanligt pa tomgang men misstander lite vid drift nar den ar kall...nastan inget nar den ar varm men fortfarande ingen acceleration och svart rok vid nertryck av gasen..har pratat med "kunningt" folk och fatt svar allt fran turbofel, glodstiftsfel. ventilkrascher mm mm..

har heller inte fatt nagot felmedelande pa dataskarmen
av Paddington
trasig ventilfjader...ok..kan det bli en dyr historia eller nagot som en moderat hemfixare kan ordna...eller rekomenderas en volvoverkstad?
av Paddington
Hade den inne pa volvo...dom ville ha 1475 svkr for en diagnos och mannen sa till mej efter att ha lyssnat och tittat under huven att det behovdes en ny turbo...skulle fixa det for 14000 svkr...jag akte hem och oppnade huven tittade dar mannen tittade och sag en grov slang som hoppat av fran kylaren? intercoolern? som sedan gick under motorn till turbon...satte dit den efter inkop av en st slangklamma pa macken for 12 svkr...nu fungerar bilen helt felfritt och inga problem alls. Man skulle igentligen anmalt volvoverkstaden for grovt bedrageri...jag ar nastan 100% saker att han sag var problemet var nar han tittade under huven....skamligt minst sagt. Men men ...nu funkar den som den skall och tack alla ni som hjalpte mej med svar
MVH leffe
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]