Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s6025t
Ja i mitt fall fixade min säljare allt så de är skillnad på säljare tydligen det är ju sånt man värdesätter vid nästa bilbyte sen om de är krypterade eller låsta med kod kvittar ju i vilket fall som helst går det inte låna andras skivor utan rätt kod
Användarvisningsbild
av apersson850
Det kvittar inte alls, för det innebär att den som hämtar ut sin bil tidigt modellåret (som jag gjorde), han får sina gratis uppdateringsskivor ungefär ett år senare. Men då får han en uppdatering två år framåt, eftersom de inte hunnit hälla i årets version i hans navigator än.

Så var det med min bil. Årsmodell 2012, levererad 2011 med kartor från 2010. Nu 2012 fick jag kartor från 2012. Hade jag exempelvis känt någon som fått sin uppdatering 2011, kunde jag fixat så jag hade det nyaste från början, inte börjat på något som redan var ett år gammalt. I och med att alla skivor är likadana hade det räckt att jag haft koden till min bil, och den kan man få så snart man registrerat sig för gratis uppdateringar i framtiden. Hur många gånger man använder den vet inte Navteq.

Nu hade det väl i mitt fall inte gått ändå, eftersom XC70 just det året gick över till Sensus, så uppdateringen som kom 2011 var inte avsedd för min bil. Kanske en uppdatering för XC60 hade passat. Men i princip är det så, och inför nästa årsmodell byter de inte till något annat än Sensus sådär bums igen.

Om jag inte minns fel så var det så att min säljare inte visste hur man gjorde för att registrera sig för uppdateringarna. Jag läste att man skulle göra det och frågade. Men det gick kvickare att själv snoka reda på hur det skulle göras.
av s6025t
Det är just därför man måste registrera sig inom 3månader från leveransdatum annars är det försent att registrera sig för fria uppdateringar kolla här o läs vad * säger längst ner på sidan så framtiden är max 3månader. Med nästa uppdaterings dvd paket kommer väl en ny kod sen måste man betala för nya koder efter 2 fria uppdateringar http://www.navteq.com/mapcare/registrat ... gram=volvo
Användarvisningsbild
av apersson850
Nä, koderna kommer inte med uppdateringspaketet utan genereras via en websida. Där kan man skapa koderna förutsatt att man registrerat sig inom de tre månaderna.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Hur har ni fått information om registreringen?
Jag kan inte komma ihåg att jag läst något om det tidigare.
av Twendor
:D I dag kom nye DVD platene.
Glemte registreringen før det var gått 8 mnd. :oops:
Sendte inn det medfølgende skjemaet, og i dag kom de helt uventet.
Det var en riktig stor overraskelse, og en stor takk til NAVTEQ.
Twendor
Användarvisningsbild
av Honke
Har nu fått mina skivor, men jag hittar inte sidan där jag får min kod genom att ange bla vin-nummer.
Någon som har gjort detta o vill förklara?

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]

Den modellen av Brink-drag fanns utan låsnin[…]