Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Skulle hämta sambon på jobbet igår kväll och satt i bilen och klickade på radion, den spelade i 5 min innan den bara la av, helt tyst blev det och displayen blev svart.

Satte på tändningen, displayen lyser upp och slocknar igen, helt död i 15 min och plötsligt fungerar allt som vanligt igen, radion spelar och displayen lyser.
Någon som vet vad de kan vara eller varit med om samma sak?

HP stereo, MY11.
Länkarna ovan stämmer bra överens med min bil :/ . Får väl lägga in klagomål på de också när Jag ändå ska klaga på koppling/urtrampningslager och oljud i instrumentbrädan imorgon.
av Maccie
Jag har också råkat ut för detta och har som du en MY11 med HP.

Det hände precis som du beskriver två gånger vid ett sammanhållet tillfälle, när bilen var nästan ny - men sedan aldrig mer och det har gått över ett år nu.

Lämnade in den på felsökning men Volvo hittade inget.

Har du (vi) tur är det ett fel som är unikt och bara händer en gång, sedan är radion permanent "återställd". (?)
Jag tog upp de på verkstan idag nu när den ändå ska in efter semestern för lite andra problem och mekanikern ska kolla på de om de finns nån felkod eller så. Sedan i lördags har allt funkat perfekt.

Utan hemmaladdning förstår jag det. Elb[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]

Løs del

Fant denne delen liggende i fanget når t&ari[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]