NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shinco
Jag har nyligen beställt en V50 07 utrustad med rti. Vad allt kan man göra med rti förutom navigering? Kann man spela upp dvd filmer med den?
Användarvisningsbild
av CarMan
Shinco skrev:Jag har nyligen beställt en V50 07 utrustad med rti. Vad allt kan man göra med rti förutom navigering? Kann man spela upp dvd filmer med den?
nej.
RTI Road and Trafick Information.
av Shinco
Vet nog förkortningen men tänkte bara eftersom kartorna finns på dvd. Men tack för svaret :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Shinco skrev:Vet nog förkortningen men tänkte bara eftersom kartorna finns på dvd. Men tack för svaret :)
kartorna ligger på DVD = massa ettor & nollor. dessa ettor & nollar läder dvd läsaren ut & omvandlar till ett program med grafik.
systemet saknar hård & mjukvara för att hantera film & musik
av Shinco
Oki. Tack för svaret åter igen :)
av Shinco
Ännu en fråga, är RTI olika för olika modeller? Såg nämligen en clip på rti till c70 och den var typ svartvit med endast pilar och röster. Snälla säg att den också har en synlig karta som en normal navigator?
Användarvisningsbild
av Jensen
Borde du inte ta reda på såna här saker innan du går och beställer en bil med RTI mm.
Självklart betalar man inte 23000kr extra för en skärm med svart pilar.
av Shinco
Den e mera reserverad än beställd. Den är med i en awd-kampanj som tar slut i februari. Får den först då och betalar den först då.
av Shinco
Men åter igen, tack. Svaret lugnade ner en del :P
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag är inte bilsäljare & har därmed inte koll på vilken utrustning bilarna går att få med.
men jag blir lite för virrad när jag tittar på Volvos hemsida.
på ett ställe ser det ut som bilen bara går att få mer Turn by turn & på et annat srälle så går det bara välja RTI, vilket kostar 19900:-

Jag har kört samma system från dem, n&a[…]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]

Bränslefilter saknas 2,4i

Helt onödigt, silen i tanken tar allt. I viss[…]