Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av impalaerik
nån som vet hur en turboreglerventil (den som sitter ovanför startmotorn) skall fungera? testar min på ett batteri och märker ingen skillnad om ja lägger på ström eller bryter när ja blåser i slanganslutningarna. gårt att blåsa i bägge två utan problem med ström som utan.. har länge haft problem med laddtrycket.. och tänkte ta itu med det nu..magnetventilen på luftburken funkar som den ska..motorkuddarna kan inte ha något med laddtryck å göra tycker ja eftersom dom bara aktiveras vid tomgång av magnetventilen. alla slangar är hela från luftburk till insug, spjällaxel på turbon kärvar ej och går att suga ihop med munnen genom vakumslangen. ändå kommer texten motorreparation erfodras upp efter hyffsat gaspådrag och den går kasst efter det tills man startar om bilen.. tacksam för svar :)
av erbe
Har du inte så bör du börja med å kolla felkoder för å få en teori om vad som felar.
Skriv vart du bor så kanske någon i din närhet kan hjälpa dig med utläsning utav felkoder :-)-)
av impalaerik
tack för tipsen jag bytte bränslefiltret direkt när problemet uppstod utan nån skillnad..iof är det ett biltema filter :lol: men skulle vara kul att veta hur den där reglerventilen fungerar så ja slipper köpa en i onödan
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Våra D5:or är oerhört filterkänsliga så köp ett orginalfilter. Turboreglerventilen kostar 1600 kr på Volvo och det är två vakuumslangsanslutningar. En till tryckklockan och den andra tror jag går till magnetventilen. Kolla felkoder kan ju vara en del.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]