Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
Kan man synka klimatzonerna så det räcker att man ställer den på förarsidan och passagerarsidan följer med automatiskt?
Användarvisningsbild
av apersson850
Inte på den modellen du har. Själv kan jag det inte heller, men jag tycker att bilen på ett förbluffande bra sätt håller isär zonerna (trots att det inte finns en vägg mellan dem), så står högersidan på något rimligt (inte max kallt eller varmt) ändrar jag bara vid min egen sida.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tagit bort har de väl inte? Den har aldrig funnits. Den enda Volvo jag sett den funktionen i tror jag var en C30. Om jag nu inte blandar ihop det med någon annan.

Men det behövs som sagt inte. Separationen är så god mellan zonerna att det är knappt förnimbart på förarsidan vad den står på vid den andra sidan.
av 481609
apersson850 skrev:Tagit bort har de väl inte? Den har aldrig funnits. Den enda Volvo jag sett den funktionen i tror jag var en C30. Om jag nu inte blandar ihop det med någon annan.

Men det behövs som sagt inte. Separationen är så god mellan zonerna att det är knappt förnimbart på förarsidan vad den står på vid den andra sidan.
Hade det på min v70-09?? men inte på min xc60-10 inte heller på min v60-12 tycker det är kasst.
Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
apersson850 skrev:Tagit bort har de väl inte? Den har aldrig funnits. Den enda Volvo jag sett den funktionen i tror jag var en C30. Om jag nu inte blandar ihop det med någon annan.

Jag har haft den på alla mina tidigare Volvo (v70n, s40n och V50)
Kör jag själv så vill jag ju självklart ha samma i båda zoner
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaså minsann, ja då har det funnits på fler bilar än vad jag trodde. Har dock inte sett att det skulle gå på min fars V70 från 2004. Ska det det?

Jag hoppade ju direkt från 850 till XC70 2012. Där finns det inte på någon av dem, utan man vrider på respektive ratt.
av Steff 99
Jag har kört V 70 åtskilliga 10.000 tals mil, men aldrig upptäckt eller saknat funktionen, inte i någon annan bil heller för den del...kan det vara så att det är så att efterfrågan är noll, därför är den inte kvar på nuvarande Volvomodeller

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]