Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Palleman
Tror RTI:n kostar ca 10-11 tkr som separat tillbehör.
Förefaller ju billigt jämfört med Bmw's ca 30 tkr, men där får man ju google earth grafik och riktig storskärm. Blir ju nästan lika bra som en IPAD3 och 3G abbonemang. (Vilket förmodligen är den bästa navi man kan hitta. Dock dyrt när man kör utomlands!)

Så om RTI-grafiken och användargränssnittet inte är bättre än en lös Garmin så är 10 tkr snarare ganska dyrt.

Lutar nog ändå åt att välja High tech paketet trots att det bara är solluckan och eventuellt RTI:n som lockar.
av perhall
9000 kostar RTI med 5". För ytterligare 4500 får man 7", USB-uttag och möjlighet att spela DVD. Vet inte om röststyrning ingår redan i 5". Det är hur som helst inte en sämre GPS än BMW:s lilla Navi Business som kostar ca 20000 (den har också 7" har jag för mig - den stora Navi Prof har 10,2"). Det är annars bara småbilar och typ Peugeot som säljer GPS runt 10 000 så klart prisvärd om man vill ha en integrerad. För min del är inbyggd GPS ett viktigt val eftersom det både estetiskt och praktiskt är sämre med en lös GPS (även om den skulle ha lika bra eller bättre prestanda)./PH
av Palleman
Eftersom jag haft Bmw:s navi prof några år tycker jag Rti:n verkar lite omodern rent grafiskt. Men den kostar å andra sidan betydligt mindre. Finns det inga användare av RTI:n som har några synpunkter? Och hur är det med övriga tillbehör i high tech paketet? Är det bara grejer som kan vara roliga att ha men ej värda att betala för?
av Brandur
Det som lockade mest i high-tech paketet för mig var VOC.
VOC är ju ett helt grymt tillbehör!! Dieselvärmarfunktionen och körjournalen är oslagbara.
Takluckan kunde jag vara utan.....dock är det trevligt med lite ljusinsläpp.
Parkhjälp är ett bra tillbehör jag inte skulle vilja vara utan.
RTI är bra att ha ibland och 7" skärm ger ett mycket trevligare intryck.
Keyless ingick inte inte MY12......
av ricopet
Tog Hi-tech paketet till min V60, och tycker helt klart det är värt pengarna.

- VolvoOnCall är smidigt, dels för tidsfunktionen men även appen där man kan läsa av bilstatus mm.
- Taklucka är riktigt trevligt tillbehör, höjer premiumkänslan i bilen samt skönt att kunna vädra ur värmen ur bilen under sommaren och samtidigt känna lukter ute mm.

- Parkeringshjälp fram är jättesmidigt, beställde det i min nyligen beställda V40 också. Man blir lätt van, och det är ett bra tillbehör då det ibland kan vara svårt att se vart nosen slutar på bilen (iaf på V60:n).

- RTI, tycker att den integrerade fungerar bra. Röststyrningen fungerar hyfsat. Men framförallt slipper man ha en lösnavigator i fönstret som ev släpper/åker ner när man kör och man slipper laddkabeln. Sedan är det ju bra ur stöldsynpunk också att inte ha så mycket lös extrautrustning.
Sedan är det smidigt att alltid ha navigatorn i bilen, för när man minst anar det har man (läs jag iaf) kört vilse och vet inte hur jag enklast tar mig hem...

Kontentan är som sagt at jag är nöjd med mitt val av Hi-tech paketet.
Och ja, jag valde RTI, parkeringssensor fram och VOC i den nyligen beställda V40:n.

/R
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag såg att min RTI gav fullständigt fantastiska förutsägelser om akomsttid i början. Det var så man kunde tro att man förväntades föra bilen till målet, inte köra den. Detta gällde mest vid färd på mindre landsvägar (tänk länsvägar med nummer 100-499).
Nu har jag uppdaterat till nyare kartor, och jag har läst att beräkningen av ankomsttiden ska vara bättre nu. Har dock själv inte varit ute på något sånt ställe där jag skulle märka skillnaden än.

Mina Garmin brukar vara kusligt exakta i att pricka in ankomsttiden i förväg.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]