Loppan78 skrev:Jag kör med 2012A och det var ingen uppdatering utan det var nyinstallation som gällde. Vad har du för firmware version i din Dice? Har du uppdaterat den?Har ikke oppdatert min DICe nei. Er det mulig ?
Har FW 5.5.0
Moderator: Moderatorer
Loppan78 skrev:Jag kör med 2012A och det var ingen uppdatering utan det var nyinstallation som gällde. Vad har du för firmware version i din Dice? Har du uppdaterat den?Har ikke oppdatert min DICe nei. Er det mulig ?
Doffen skrev: Har ikke oppdatert min DICe nei. Er det mulig ?Yes det går. Finns att ladda ner här: https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... areUpdates
Har FW 5.5.0
Tallberg skrev:Tja, jag försökte läsa av min v60 my12 idag men det fungerade inte. Fick upp ett meddelande i vida att jag borde uppdatera FW. Och när jag skulle läsa av bilen så kom det upp ett felmeddelande (kolla bilden).Det är nog samma för dig. Du måste uppdatera FW i din dice. Det görs genom att följa länken i ovan inlägg.
Vad kan det vara för fel?
Tallberg skrev:sorry, får ej till någon bra bild på felet. tror ni det kan avhjälpas med en uppdatering av dicen?Ja det tror jag.
Tallberg skrev:ok, tack.Den ska vara kopplad till extern strömkälla.
måste man köra uppdateringen när dicen är ansluten till extern ström eller funkar det när den är inkopplad i bilen?
Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]
Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]
God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]