Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har bytt bromskivor, klossar, stötdämpare och länkarmsbussningar på min V70 Titanium -04.
Allt är köpt på Biltema och är gjort av en kunnig person.

Till problemet.
När jag kör över fartgupp med lite fart så får jag missljud från dämparna, både när dom trycks ihop och på uppvägen.
Nästa problem är att när jag svänger med fullt rattutslag till vänster så kommer det missljud från vänster sida. Svårt att beskriva hur det låter men det är ett ojämnt hackande ljud. låter som det kommer från hjulet.

Är det någon som har några förslag på vad det kan vara?

Tack på förhand!
Rycker bilen när du svänger? I så fall har det med hjulvinklarna att göra, de har med väldigt stor sannolikhet ändrats efter bytet av alla grejer. Jag har liknande problem på min, den tuggar när man svänger skarpt, har dock gjort en hjulinställning redan men de måste fan ha mätt med ögonmått när de gjorde den....

Missljudet från dämparna, vad är det för ljud? Klonk, gnäll? Finns mycket som kan låta i framvagnen på dessa bilar tyvärr. Topplagringar, länkarmsbussningar, fjädergummina och självklart klonkstagen ( kränghämmarstagen ) brukar kunna vara ljudkällor.....

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]