Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimmyf
Hej! min xc70 d5 har börgat strula med växlingarna, den missar lite och kasstar sedan i nästa växel, svårt att beskriva, kör man lugnt så funkar det som den ska men om man gasar på hårt från stillastående så vill den inte växla förens man släpper upp gasen och då växlar den riktigt gårt, har haft bilen inne på volvo för olje byte och bad dom även byta filtret men tydligen sitter det inte något filter i lådan!? tyvärr så kom dessa problem efter oljebytet, så jag undrar vad det kan tänkas vara för fel. bilen har gått som taxi och har gått ca 32000 fullservade mil.
Användarvisningsbild
av hollan
är de rätt oljenivå i lådan? med tanke på att det kom efter oljebytet
Användarvisningsbild
av Doffen
Hvor mange liter olje ble brukt?
Kan også være at de har nullstilt adapsjon (girkassen lærer seg kjøremåten din), da vil det ta noe tid etter nullstillingen at girkassen girer normalt igjen.
av jimmyf
Vet inte hur mycket olja det är i, det var på Volvo dom bytte olja. Finns det inget filter i lådan ?
Den borde ha lärt sej hur jag kör då det är ca 6 mån sedan olje bytet.
Får nog åka till verkstaden och kolla felkoder.
Användarvisningsbild
av Doffen
Hørtes jo litt rart ut det ja.
Kan være innlæringen av girkassen som har feilet.
Går mellom 8-12 liter olje ved bytte, da girkassen skal flushes.
Finnes ingen filter på denne girkassen nei
Användarvisningsbild
av hollan
aw lådor hittar du i många bilmärke!
volvo har inte mer problem med sina lådor än andra märken
32000mil på en låda som i ditt fall tycker jag är helt ok livslängd på en automatlåda

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]