Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej har sj en volvo s80 ifrån 2000 och tycker att det nästan är skamligt hur mycket det knarrar och ha sig i inredningen har sj försökt att dämpa dörr sidorna men kommer ljud lite här och var i bilen väldigt irriterande :P nån annan som har dessa problem eller löst en del som kan dela med sig av sina tips =) sen undra jag ifall nån vet om det finns belysning i knapparna till sidospeglarna ? eller om det kom på nån senare års modell?
klimpan skrev:hej har sj en volvo s80 ifrån 2000 och tycker att det nästan är skamligt hur mycket det knarrar och ha sig i inredningen har sj försökt att dämpa dörr sidorna men kommer ljud lite här och var i bilen väldigt irriterande :P nån annan som har dessa problem eller löst en del som kan dela med sig av sina tips =) sen undra jag ifall nån vet om det finns belysning i knapparna till sidospeglarna ? eller om det kom på nån senare års modell?
Hej. Jag har en 2001 där dörrsidorna skramlar nått skämmigt. Iofs inte så mkt, men på en S80 ska det vara tyst, enligt mig. Jag ska riva dom i sommar o "täta" om dom med skumtejp o nya nitar för att få ordning på eländet.
Haft knirr på hö.sida fram. Tog bort dörrsidan o upptäckte att isoleringen
var sönderriven vilket tydligen hände då Volvo Tyresö bytte ut PDM modulen.
Jag "lagade" isoleringen med dubbelhäftande tejp och tejpade lite här o där
och nu är det tyst. Vi får se hur länge det är tyst ?? :-O)
grejen är att det knarrar lite över allt dörrarna är väll bättre sen jag dämpade dom men knarra ifrån instrumentbrädan handskfacket,kåpan under ratten tro jag dånar och ena rutan har börjat skramla nu under dom senaste dagarna blir bara mera och håller på bli galen :P och verka vara många ändå som har detta problemet =/
jag har problem med att kåpan över mittkonsollen, beläggningen runt växelspaken knarrar. Om man trycker ner den slutar den knarra.
Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]