Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av osla
sicnarf skrev:Dessa 20 plus år gamla traktorer tål inte att pressas upp i 150 km för då rasar de
skitsnack, dom håller nästan bättre. 245:an min pressade jag upp i 100 på tvåan och den går lika bra än. har gjort det med min andra 244 med
Användarvisningsbild
av ConCerta
sicnarf skrev:Dessa 20 plus år gamla traktorer tål inte att pressas upp i 150 km för då rasar de
Håller man ordning på sin bil så är det inga problem att köra varvstopp en bra stund på dessa gamla bilar,
Jag skulle vilja säga att de tål mer vårdslös körning än de flesta andra bilmärken i samma åldersgrupp.

Täta servicear o bilen är i princip odödlig :P
av Rådlös
Jag håller med ConCerta här: "Jag skulle vilja säga att de tål mer vårdslös körning än de flesta andra bilmärken i samma åldersgrupp."

Man kan ju göra en liten lätt undersökning med att räkna hur många jämnåriga bilar man kan se i trafiken av andra fabrikat. Nu betyder ju inte det att alla med gamla Volvo kör vårdslöst. Mitt egna intryck är att det förhållandet gäller mera ett tyskt trestavigt statusbilmärke. Men det är alltså mitt intryck och det kan man prata mer om en annan gång.
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]