Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krillej5
Hej,
Skulle starta bilen imorse när jag skulle till jobbet men den var stendöd det bara klicka till i startmotorn men inget mer, det här har hänt två gånger innan och då har de funderat med startkablar, har inte hunnit testat med de ännu men antar att den kommer starta med det den här gången också, men då är frågan vad är det som drar ur batteriet? Batteriet är bytt för 2 år sedan så de borde inte vara de, ägaren innan har byt stereo i den så de är ej en original stereo som sitter i så kan det vara den som drar tjuvström och isåfall hur får jag reda på det?

Bilen är en v70 -00 2,4t.
Användarvisningsbild
av wissel
Om du vet med dig att precis allt fungerar utan mankemang typ "larmservice erfordras" ibland eller falsklarm nån gång då o då eller
att någon dörr signalerar öppen vid körning osv. ja då kan det vara radion som är felaktigt monterad !!
Men mera troligt att något annat tjuvdrar.....har du mätt över Batteriet hur mycket den tjuv drar ?
av krillej5
Jag har blandad körning,
Okej, min siren till larmet är trasig så de står "larmservice erfordras" eller något varje gång jag startar den. Men har testat med startkablar nu men den var fortfarande död så jag rullade igång den och körde en mil och nu startar den utan problem, kan de vara något med startmotorn tro? Typ att den hamnat i ett fel läge eller något? Men vrf har de fungerat med startkablar de andra gångerna
Användarvisningsbild
av wissel
Börja med att ta ur säkring nr 38 som jag tror är säkringen till Sirenen.
Det är det vart fall på min bil., Du får ett felmeddelande vid varje start förstås fram tills du fixat ny siren......
Ladda batteriet riktigt ordentligt.
Kolla den smala kabeln på startmotorn som sitter med flatstift bara,
ta loss den o gör rent och eventuellt knipa till stiftet lite grand.
Din radio är säkert inga fel på..........
av krillej5
Bilen var död idag igen så jag testade att knacka på solenioden lite och då starta den direkt så jag ska skruva loss startmotorn på måndag och se om de går att rädda den. Tack för hjälpen
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]