- mån 02 jul 2012, 11:22
#658651
Som rubriken lyder så gick kamremen av (vid körning) och jag vill nu sätta dit en ny. Jag tänkte sätta dit en ny på vinst eller förlust och hoppas på att ventilerna inte gått åt skogen. Bilen är en 460 2.0S
Jag har kommit så långt att den trasiga kamremen är borta och jag ska nu (om jag fattat det rätt) nollställa motorn.
Behöver man göra "mer nollstälning" än att sätta kamaxelhjulet, (heter det så?) i rätt position?
Jag tycker att rotorn i fördelarlocken inte pekar på cylinder 1 (ca 1 cm ifrån) vilket jag förstått att det ska göra när man sätter motorn i Övre Dödläge kan detta ha påverkas när kamremen gick av?
Jag är hyfsad nybörjare så förklara gärna som jag är en treåring :)
Jag har kommit så långt att den trasiga kamremen är borta och jag ska nu (om jag fattat det rätt) nollställa motorn.
Behöver man göra "mer nollstälning" än att sätta kamaxelhjulet, (heter det så?) i rätt position?
Jag tycker att rotorn i fördelarlocken inte pekar på cylinder 1 (ca 1 cm ifrån) vilket jag förstått att det ska göra när man sätter motorn i Övre Dödläge kan detta ha påverkas när kamremen gick av?
Jag är hyfsad nybörjare så förklara gärna som jag är en treåring :)