Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Oavsett vilken modell du köper så är en verkstadshandbok väldigt värdefull om du vill ha hjälp när du skall meka med något som är obeknt för dig.
Böcker finns att köpa nya både i bokhandeln och på våra bilprylvaruhus. Även på nätet. Begagnade brukar finnas på Blocket och Tradera och liknande. Även på antikvariat förekommer dom. Det är ju lätt numera eftersom antikvariaten har en gemensam sökfunktion på nätet.
av perragurra
Bra tips att köpa verkstadshandbok, skall införskaffas.
Ja, iom att jag har dålig koll själv så tar jag med mig kollegan eller farbrorn som har mer koll på läget. Skall antagligen kolla på en 945:a idag. Antar att man inte får posta länkar i forumet men det är iaf en 945 turbo från 98 för runt 25000, lite fakta om den:

Mätarställning: 24 089 mil. Växellåda manuell.
ABS bromsar, Airbag förare, CD-stereo, Dragkrok, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Fjärrstyrt c-lås, Larm, LM-fälgar, Motorvärmare, Rails, Servostyrning, Stolvärme fram, Vinterhjul - dubb, Lastgaller, Kamrem bytt vid 232000km
Användarvisningsbild
av Kompe
Den såg ju kanonfin ut! :D
Användarvisningsbild
av taxi
Lycka till! Saknar min röda 940 -98 (profilbilden), nyrenoverad AC, lack i nyskick och gick perfekt ända tills den blev skrot pga ett BMW-pucko som inte hade körkort! blir avundsjuk nu på dig som får åka och köpa en sån!
Jag har kvar min haynes-bok om 940, PM:a om du inte köpt bok än!

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]