Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StringerBell skrev:Visst, men varför kalla den Generation 5 när teknologin backar? De hade inte behövt kalla den någonting, bara låta den vara ett anonymt beställningsverk.
Gen 5 står ju för att man tagit fram en kompakt liten modulär kopplingsenhet som biltillverkaren kan installera lite var som helst. Mellan axlarna som i awd eller i diffen fram eller bak för att koppla ihop vä-hö.
Visst är väl Haldex 5 bättre än V70 AWD MY99 och Haldex 5 kanske funkar i en BMW X1 eller Tiguan, men många XC70 köps och körs faktiskt för att användas på ett sätt där en ordentlig och utvecklad fyrhjulsdkrift är ett viktigt köpkrierium!/PH
perhall skrev:Visst är väl Haldex 5 bättre än V70 AWD MY99 och Haldex 5 kanske funkar i en BMW X1 eller Tiguan, men många XC70 köps och körs faktiskt för att användas på ett sätt där en ordentlig och utvecklad fyrhjulsdkrift är ett viktigt köpkrierium!/PH
Kan inte de som köper en Tiguan eller BMW X1 ha samma behov men annan smak när det gäller bilar? Eller hur menar du?
llesrof skrev:
perhall skrev:Visst är väl Haldex 5 bättre än V70 AWD MY99 och Haldex 5 kanske funkar i en BMW X1 eller Tiguan, men många XC70 köps och körs faktiskt för att användas på ett sätt där en ordentlig och utvecklad fyrhjulsdkrift är ett viktigt köpkrierium!/PH
Kan inte de som köper en Tiguan eller BMW X1 ha samma behov men annan smak när det gäller bilar? Eller hur menar du?
Visst kan de det, men när det gäller XC70 tycks ju en stor del av köparna vara i behov av AWD och köper en XC70 just av det skälet att de vill åt AWD. Skulle tro att gäller Tiguan och X1 i mindre utsträckning, de köps nog mer för design etc (men även de finns ju 2WD).../PH
perhall skrev:
llesrof skrev:
Visst kan de det, men när det gäller XC70 tycks ju en stor del av köparna vara i behov av AWD och köper en XC70 just av det skälet att de vill åt AWD. Skulle tro att gäller Tiguan och X1 i mindre utsträckning, de köps nog mer för design etc (men även de finns ju 2WD).../PH
Jag köpte en XC70 för att jag ville ha AWD, inte för att jag behövde AWD. Och så ser XC70 tuffare ut än en tråk-V70.
av mattish
Jajjemen ;) det var det första som hände när jag kom hem. Nu har den snart gått 20 mil och behövs tvättas... TROTS att det har varit uppehåll hela dagen.
Min statistik säger att 100% av XC70 ägarna i min bekantskapskrets (naturligtvis ett litet sampel men ett gäng är det) inte ens kör grusväg. De har köpt bilen för att det är en Volvo och den är litet "skojigare" än en V70. Hade det bara varit framkomlighetsbehov som styrde hade V70AWD sålt bättre än XC70.
Amli skrev:Jag läste någonstans för en tid sedan att just XC70 (AWD...) är den Volvo modell enligt statistiken som körs mest i terrängen. Just XC70 köparna tycks mao verkligen använda bilens kapacitet.
Jag hade blivit förvånad om det var Volvo C70 som toppade den statistiken :mrgreen:
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 130
OM RYSSEN KOMMER

Ryssland hotar med evigt krig - ”Vi stred mo[…]

Belysning

Belysning i Kupen, belysning i bagaget eller belys[…]

Fel efter byte VVT