Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Jag kan göra ett litet tillägg. I dag på förmiddagen skulle jag hämta något ur bilen. Då startade fläkten när jag låste upp. Jag låste igen när jag var klar.
Gott och väl en halvtimma senare skulle jag åka iväg med bilen. Då startade inte fläkten när jag låste upp.
Så det finns en timerfunktion där också.
Temperaturen vid den aktuella tiden i dag här på orten var ca 16°.
En annan sak också: Min bil är årsmodell -08, men tillverkad någon av dom sista arbetsdagarna i december -07, och registrerad tidigt i januari -08. Alltså är den lite mer än fyra år.
av Desmodue
Det är väl så att meningen var att den skulle vädra ut plastlukt mm vid varmt väder och har du nyligen öppnat bilen så går den inte igång på ett tag.
Sedan vet jag inte om de har ändrat något i mjukvaran vid uppdatering så att den fortsätter, även efter fyra år.

Min är nu 4 år och 8 månader och allt funkar som vanligt med fläkten.
Användarvisningsbild
av MrBandit
Jag har samma funktion på min bil. Jag har även läst någonstans att vissa bilar är utrustade med ett särskilt allergipaket vilket gör att fläktarna kommer att gå igång även då bilen är äldre än 4 år.

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]