Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olgaus1993
Hej alla glada!!!

Jag skulle byta Värmepaketet i volvo 850:in 1992:an idag och de gick bra till en början men sedan när jag skulle sätta ditt den nya så råka jag böja sönder plasten (längst upp på röret som ska in i elementet). Jag vet jag är ett jävla klantarsle!!!! Borde inte ha gjort det, har ingen erfarenhet av mekande alls men hur som helst så nu undrar jag hur jag ska fixa det?

Snälla snabba svar!!! :(

Tack för alla svar!!!!!!
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Ny rubrik
Användarvisningsbild
av olgaus1993
AutoCool skrev:Det finns plastsvetspinnar att köpa på Bauhaus och säkert andra ställe. Vad det är för sorts plast är jag inte 100% men troligtvis är den "ABS" plast. Berör på hur trasigt det blev och om det är nåt "bärande" del. Lycka till.

Kan man inte byta ut dom två plast delarna bara då?

Hur svetsar man plast?^^
Användarvisningsbild
av Lucif3r
olgaus1993 skrev:Hur svetsar man plast?^^

Med valfritt verktyg kapabelt att smälta plast.

Personligen föredrar jag lödkolv, men jag plastsvetsar mest småskit. För större saker brukar väl folk använda varmluftpistoler, eller verktyg avsett för just plastsvetsning.

Sen gör man istortsett bara som när man löder. Inte så svårt, men tar en stund innan man hittar snitsen. Sen gäller det ju att ha samma typ av plast som det man ska svetsa ihopp. Det går iofs att svetsa ihopp olika plastmaterial också, men det är inge kul (iaf inte som glad amatör).
Men vid större operationer, t ex svetsa ihop stötisar osv, så brukar man förstärka med glasfiberväv efter svetsningen.

Men om man inte har någon mask eller god ventilation så kan det bli riktigt skoj efter ett tag :mrgreen:
av *pettson*
Byter är exakt vad man gör.

Snabbkopplingen hette tidigare 3522035, tror den heter så fortfarande.
Inte helt gratis bit, men det kan det vara värt trots allt.

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = Lam[…]

Ser ut som att du har gjort helt rätt. Tvivla[…]