Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mvos
Har köpt en monteringssats från volvo som klarar av 2st extralysen.
Jag ska koppla in 3st lysen och behöver då modifiera monteringssatsen.

Kan man paralellkopppla ett extra relä med det som ingår i satsen?
Ledning mellan 30 på extrareläet till 30 på reläet i monteringssaten.
Ledning mellan 85 på extrareläet till 85 på reläet i monteringssaten.
Ledning mellan 86 på extrareläet till 86 på reläet i monteringssaten.
87 kopplas till den 3:e lampan.

När jag söker här på forumet så verkar det som man ska koppla extra reläet enligt:
30 till plus
86 till jord
85 till 85 på reläet i monteringssatsen.

Men det verkar enklare att koppla in sig vid reläet i monteringssatsen om det går??
av fredrik0
Jag har iaf kört med tre extraljus med "orginalkabel" och ett extra relä, kommer dock inte ihåg hur jag kopplade men det låter rätt det du skriver.
Användarvisningsbild
av Perc
Byt till ett 70A relä istället.

Varifrån kommer matningen till att börja med, förresten?
Användarvisningsbild
av mvos
Det verkar som matningen kommer från kontakten vid luftburken som går vidare till strömbrytaten i kupen.
Volvos kabel kopplas bara in där och sedan till jord.
Användarvisningsbild
av Perc
Ta styrström till reläet från kontakten vid luftburken. 85 och 86 på reläet. Sedan drar du pluskabel från batteripolen uppe vid säkringsboxen, in på 30, ut på 87 och till extraljusen. Säkring så nära batteripolen som möjligt. Minus till extraljusen tar du t.ex från jordpunkterna vid fjäderbenstornet.
Användarvisningsbild
av mvos
Det är 3st xenon 50W som jag ska montera.
Har tittat runt lite på nätet. Har hittat flera kopletta reläsattser för 3 st Xenon med kablage tex. från xenonsäljarna. Och då är reläet bara på 40A samma som på volvos monteringssats.
Jag kommer att prova med volvos kablage och sedan byta till ett större relä så fort jag hittar ett, helst med samma kontakt som på volvos relä dvs. runda stift.

Är det någon som vet vart man kan köpa ett relä med runda stift som passar??
Användarvisningsbild
av Perc
Varför dessa färdigbyggda reläsatser då det tar en kvart att tillverka själv? :) Med rätt mått på allting för just din bil osv.
Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]